Flytta frontpanelen på hemmabioreceiver

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
RealElwood

Flytta frontpanelen på hemmabioreceiver

Inläggav RealElwood » 2008-09-18 20:45

Jag har en plan,

tänkte först kolla om det är möjligt och vad folk tror om det. Jag har en Yamahareceiver, jag skulle vilja montera den med anslutningarna nedåt, problemet blir då att alla kontroller samt display hamnar uppåt.

Är det möjligt tro att "flytta" frontpanelen, tänkte att man kanske kunde förlänga kablar med t.e.x flatkabel som man har till hårddiskar. Eller är det något jag missar totalt som omöjliggör detta utan en mycket stor arbetsinsats?

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2008-09-18 20:49

Allt går att göra, det är bara mer eller mindre tidskrävande beroende på aktuell konstruktion. Om hela frontpanelen kommunicerar med resten via en flatkabel är det ju bara att förlänga denna kabel. Men det kan lika gärna vara ett antal anslutningar, nätbrytare som mekaniskt trycker på en brytare längst bak, omkopplare som mekaniskt är kopplade till kretskortet osv.

Kan du lägga upp några bilder på innanmätet?

/ B

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2008-09-18 22:48

Varför vill du montera förstärkarern på höjden? Jag kan inte tro att anslutningarnas riktning kan vara det viktigaste?
/J

Cygnus resurectum

Användarvisningsbild
RealElwood

Inläggav RealElwood » 2008-09-19 08:22

tvett skrev:Varför vill du montera förstärkarern på höjden? Jag kan inte tro att anslutningarnas riktning kan vara det viktigaste?

Drömmen om en platt TV-bänk, skulle vilja ha en bänk som bygger lika mycket som ett par L4'or på djupet.

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2008-09-19 09:32

RealElwood skrev:
tvett skrev:Varför vill du montera förstärkarern på höjden? Jag kan inte tro att anslutningarnas riktning kan vara det viktigaste?

Drömmen om en platt TV-bänk, skulle vilja ha en bänk som bygger lika mycket som ett par L4'or på djupet.

Men flytta receivern, då! Går inte det? Det måste rimligen vara en mindre insats än att bygga om den.

Jag förstår inte denna rigida inställning att alla apparater ska befinna sig mellan högtalarna.
... tycker jag!

Per

Återgå till DIY-forum