Moderator: Redaktörer
soundbrigade skrev:Det känns som om den här tråden kan läggas ner och ersätts med en Länklista till andras DIY-projekt.
soundbrigade skrev:Jag var lite syrlig där.
Jocke skrev:Men du kan ju länka till dina egna projekt på andra siter!![]()
soundbrigade skrev:...Därför är det inte lika kul att DIYa på Faktiskt.
Men jag ska vara snäll och skriva ihop några väl valda rader med bilder framgent. Det gäller främst ett försteg och därefter en hö****r*** (hemligt).
soundbrigade skrev:...Men visst är det väl LITE så att ett (riktigt) DIY-projekt (som luktar sågspån och lödrök, speciellt lödrök) inte smäller lika högt som när någon presenterar si hembiograf. Det blir några spridda kommentarer "coolt ..." men det röner inte samma entusiasmsmitta (i vilka ord kan man finna bokstavskombinationen "smsm") som på andra mer DIY-inriktade forum. Därför är det inte lika kul att DIYa på Faktiskt...
MP skrev:...men så länge den ekonomiska tröskeln är relativt hög för byggsatserna så det finns fortfarande ett litet utrymme för att DIY:a "bang for the bucks" lösningar ...åtminstone.
soundbrigade skrev:Det är kanske för mycket frågor och svar (eller enbart svar). Kan det vara som så att Faktister är ett släkte som i stor utsträckning kör med en färdiglagad lösning och inte fäster stor vikt vid DIY. Eller rättare, DIY innebär egentligen bara att inreda ett ljudrum.
soundbrigade skrev:Det är kanske för mycket frågor och svar (eller enbart svar). Kan det vara som så att Faktister är ett släkte som i stor utsträckning kör med en färdiglagad lösning och inte fäster stor vikt vid DIY. Eller rättare, DIY innebär egentligen bara att inreda ett ljudrum.
Kaffekoppen skrev:Tror fler sysslar med DIY än som talar om det.
soundbrigade skrev:Kaffekoppen skrev:Tror fler sysslar med DIY än som talar om det.
Men varför sy tyst och varför förefaller just diy-trådar att ignoreras.
Släng upp en tråd om högtalartyg och du har 70 inlägg inom ett dygn, och släng upp en tråd om en hembyggd OTL-förstärkare och den har rasat ner till sidan 2 på samma tid.
Jag menar inte att hacka ner på alla INOiter och Carlssoniter osv, men ....
PetterPersson skrev:Jag tycker största fördelen med DIY är att man kan bygga högtalare och stärkare som passar ens egen ljudtyp. Det beror helt och hållet på vilket mål man har med sitt DIY:ande. För egen del är det skaparglädjen och tillfredställningen över att " ha gjort något själv" som är den största drivkraften.
Jag lägger upp mina projekt för min egen skull och är rätt ointresserad om de intresserar någon annan. De pressar mig att någonsin bli klar
Men varför sy tyst och varför förefaller just diy-trådar att ignoreras
PetterPersson skrev:Jag lägger upp mina projekt för min egen skull och är rätt ointresserad om de intresserar någon annan. De pressar mig att någonsin bli klar
Jag lägger upp mina projekt (hittills på ett annat forum dock) för att visa att det går att tillverka (mina grejjer brukar dra iväg i storlek...), bara man vill, som inspirationskälla för andra, för att få input under projektets gång om jag skulle vara ute och cykla på någon viktig punkt och för att jag själv tycker det är roligt och intressant att titta på och läsa om vad andra personer bygger och prioriterar i sina konstruktioner. Dessutom blir det som en projektdagbok som är rolig att ha i efterhand
soundbrigade skrev:Jag är inte grinig för att "mina projekt" inte får uppmärksamhet. Däremot tycker jag det är jätteroligt att följa andras projekt och få nöjet () att blanda mig i med goda och mindre goda råd.
soundbrigade skrev:Det känns som om den här tråden kan läggas ner och ersätts med en Länklista till andras DIY-projekt.
paa skrev:Och tänk när Mupps-elementen sprids över landet, vad kul det kommer att bli då!

Kaffekoppen skrev:
Tror fler sysslar med DIY än som talar om det.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster