How to Create a High-Def speaker for under a buck
http://www.youtube.com/watch?v=8m8fbnShPcw

Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Många inlägg om att det bara är fejk och inte alls fungerar.
phloam skrev:Coolt!Sen bygger han den med en hand också samtidigt som han filmar
Men vilka trådar rör vid vad egentligen..???
Rundberg skrev: Det som fick mig att haja till var att han inte påpekade var plus eller minus skulle ta vägen och att han bara la sladdstumpen ovanpå myntet.
IngOehman skrev:Hade inte skämtet riskerat att leda till att folk med begränsad kunskap riskerar att skada sina apparater, så hade jag kanske tyckt att det varit i varje fall en aning kul. Nu:
Fast om man följer instruktionerna till punkt och pricka så är det faktiskt ingen fara. De sladdar som går till headset och billiga hörlurar är ju vanligtvis lackad under isoleringen.IngOehman skrev:Det spelar ingen roll vilka trådar som rör vad. Det enda det som påverkas av hur sladden kopplas, är vilka ljud som förstärkaren gör.
Pfssstt.. tillexempel.
För att en högtalare skall kunna fungera måste konstruktionen innehålla någon kraftgenererande mekanism. Sådan saknas här. Varken elektrostatisk, magnetodynamisk, kristall, eller vad tusan som helst-princip är tillstädes, som kan generera några andra krafter än sådana som beror på att något blir varmt och brinner.
Hade inte skämtet riskerat att leda till att folk med begränsad kunskap riskerar att skada sina apparater, så hade jag kanske tyckt att det varit i varje fall en aning kul. Nu:
Vh, iö
Rundberg skrev:Fast om man följer instruktionerna till punkt och pricka så är det faktiskt ingen fara. De sladdar som går till headset och billiga hörlurar är ju vanligtvis lackad under isoleringen.IngOehman skrev:Det spelar ingen roll vilka trådar som rör vad. Det enda det som påverkas av hur sladden kopplas, är vilka ljud som förstärkaren gör.
Pfssstt.. tillexempel.
För att en högtalare skall kunna fungera måste konstruktionen innehålla någon kraftgenererande mekanism. Sådan saknas här. Varken elektrostatisk, magnetodynamisk, kristall, eller vad tusan som helst-princip är tillstädes, som kan generera några andra krafter än sådana som beror på att något blir varmt och brinner.
Hade inte skämtet riskerat att leda till att folk med begränsad kunskap riskerar att skada sina apparater, så hade jag kanske tyckt att det varit i varje fall en aning kul. Nu:
Vh, iö
Sen så genererar väl inte hörlursuttaget på en dator tillräckliga strömmar för att saker ska börja brinna?
MVH
/Mattias
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 239 gäster