Nån som känner igen detta? (aktivt filter)

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Kraniet

Nån som känner igen detta? (aktivt filter)

Inläggav Kraniet » 2008-12-15 09:46

Köpte dessa av en bekant när jag bodde i Luleå. Kommer inte ihåg vad jag betalade och har faktiskt aldrig använt dom. Ska försöka kontakta Embla och se om jag kan få nån dokumentation på dom.
Tror det är rätt kapabla filter, dock kommer jag inte ihåg om de var lödda för basfiltrering eller högre upp i frekvens (basfilter är standard men andra resistorer ändrar filterområdena)

En bild på pcbt. Väldigt fint lödningsarbete.

Bild

Lådan är rätt så fin om än lite ordinär.

Bild

Medföljande klisterlappar ej monterade.

Bild

Om nån råkar ha nån information liggandes så får ni gärna delge den. Jag kommer ihåg att jag sparade dataprogramet för styrning av filtren men var det ligger är en bra fråga..
Embla verkar ju numera övergett hifi till förmån för fotboll men dom kanske har kvar program och annat..

edit: just det. Det är alltså två lådor förstås.
Senast redigerad av Kraniet 2008-12-15 12:44, redigerad totalt 1 gång.
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2008-12-15 12:30

Embla Audio verkar ha bytt verksamhetsområde.

www.emblaaudio.no

Här lite information om filtret, http://forums.audioholics.com/forums/at ... 1205604165

Kraniet

Inläggav Kraniet » 2008-12-15 12:44

ja lite tråkigt att de slutat med hifi. fotboll har man ju hört talas om men det är väl inte viktigare än hifi!? 8)

Men faktum är att jag rotade lite bland filerna på datorn och hittade faktiskt programmet och en pdf med info om filtret :)
nu måste jag bara försöka ta reda på om filtret är byggt för bas filtrering eller högre frekvenser.

Men det är iaf ställbart mellan 50 och 250hz. High och Low pass med variabel boost frekvens och q. LPfiltret kan justeras i två skilda frekvenser båda med q 0.707 medan HP har variabel q för båda frekvenserna.
Mvh
Magnus

Återgå till DIY-forum