Jag är ju enormt lycklig ägare till ett par äkta Hi-Fi burkar, Proson C81XL (har jag för mig dom heter, men kan inte hitta bilder på likadana). Dessa högtalare är ju riktiga Cerwin Vega killers och ger Klipsch på tasken också ju......
Skämt åsido. Jag vet att jag delat ett par JWS C81XL och de saknar ju helt delningsfilter..satt nån porslinsgrunka lödad mellan diskant och mellanregister typ... Så nu fick jag idén, att det vore kul att mixtra med dessa lite.
Ni som besitter kunskaper, det hade varit roligt att experimentera med småsaker bara för att se om dom låter bättre eller ej. Jag har ju haft dessa i ett par år och i gömmorna lite här och var finns 1 par till
Men om vi då tar och flyttar över alla 4 baselementen så är min idé, ni berättar vilka små förändringar som ska göras och hur, så provar jag och berättar sedan.
Märk väl att jag är mycket väl medveten om att det aldrig kommer bli någon Hi-Fi högtalare utav dessa utan jag vill helt enkelt bara leka lite!
Vad har vi då att bolla med? Jo, 1 par sådana här (nu med utbytta basar):
Som signalkälla har vi en ONKYO 6 skivors växlare av tallriksmodell:
Och sist men inte minst, kraftkällan, one of my babies
Detta är alltså min sovrums/data stereo.
Givetvis ska högtalarna plockas isär och fotas så att ni kan se hur det ser ut och vad som kan göras åt det hela! Bilder kommer fortlöpande läggas ut, likaså recension om varje steg.
Så, vad säger ni? Tror ni att vi kan fintrimma dom gamla partyhäckarna lite? let´s have som fun!