Kanter, skum gummi eller vad?

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
DIRAVI

Kanter, skum gummi eller vad?

Inläggav DIRAVI » 2009-02-11 00:56

Har ett par element liggande, med söndervittrade skumkanter.

Skall undersöka lite närmare för att komma fram till om det är värt pengarna att investera i nya kanter.

Skall man isåfall satsa på gummikanter, som jag förmodar håller bättre, eller skall man köpa skumkanter som det var från start?

Vart någonstans hittar man billiga kanter, eller billiga alternativ?

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2009-02-11 08:54

Det är lite tunnt med leverantörer i Sverige. De få företag som kantar om vill inte sälja kanter löst. I en del fall köper man något billigt element som plundras på kanten. Jag tycker det verkar bökigt så jag har köpt från USA vid flera tillfällen. Nu senast hittade jag en leverantör i Holland och det blir mycket billigare än från USA. http://www.goodhifi.com/index.htm

Användarvisningsbild
DrBoar

Inläggav DrBoar » 2009-02-11 09:57

På baselement kan du (kanske) byta till gummi. För element som också jobbar upp i mellanregistret är kantupphängning en kritisk del map massa, dämpning, hysteres etc

Mycket intressant med den hollänska firman!

Kraniet

Inläggav Kraniet » 2009-02-11 10:32

dagens nya skumgummikanter har lite gemensamt med gårdagens känsliga skummaterial. Livslängden på de nya skummaterialen är ungefär samma som gummikanter.
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2009-02-11 14:54

läcker inte skumkanterna litet? tittar man på skum innehåller ju en massa luftbubblor, är det säkert att materialet är helt tätt över hela ytan? alla dessa bubblor borde även göra materialet känslig för utmattning?
Bikinitider

Återgå till DIY-forum