Moderator: Redaktörer
smile skrev:Jo, men nu vill jag ju hellst inte ha "datorkontakt" utan hellst BNC, frågan är om den klarar 15A 50-60 V
tvett skrev:Vad pratar du om Gastone?
Att ta kraft från två faser är det helt säkert inte frågan om, det är dessutom något som inte bör trixas med över huvud taget!Gastone skrev:tvett skrev:Vad pratar du om Gastone?
OM du med dubbel matning, menar ta kraft från 2 olika vägguttag med olika fas, får du 400 Volt mellan faserna !
Rundberg skrev:Att ta kraft från två faser är det helt säkert inte frågan om, det är dessutom något som inte bör trixas med över huvud taget!Gastone skrev:tvett skrev:Vad pratar du om Gastone?
OM du med dubbel matning, menar ta kraft från 2 olika vägguttag med olika fas, får du 400 Volt mellan faserna !
Tvetts fråga gällde huruvida det inte var dubbelmatning från nätdelen, d.v.s. +/-50V.
Gastone skrev:smile skrev:Jo, men nu vill jag ju hellst inte ha "datorkontakt" utan hellst BNC, frågan är om den klarar 15A 50-60 V
Du kan inte plocka ut mer än 10A iaf, skulle inte råda dig till att använda BNC då de e.g är till för RF.
Men ska kolla i böckerna...
Japp, ursprungligen är de konstruerade för 500V RMS och 50 - 75 Ohm,
vilket skulle utgöra 10A, resp. 6,66A.
De du nämner på 3000V skulle alltså klara 40A, vilket jag finner osanolikt...
tvett skrev:Kör på Speakon. Powercon in i nätdelen, Speakon mellan nätdel och stärkare, och speakon ut till högtalarna. Smutt.
smile skrev:anledningen till två lådor är att jag har ett gäng snygga lådor som är lite för små för att rymma både nätdelar och moduler i samma låda.
Svante skrev:Nejnej!
50-75 ohm är kabellns karaktäristiska impedans, inte lastimpedansen.
BNC är inte avsett för kraftöverföring, utan för signaler. Man ska så långt det går försöka undvika felkoppling mha kontaktvalet, ochvad skulle tex hända här om man kopplade utgången på en tongenerator till din nätdel?
Försök hitta en starkströmskontakt till detta i stället.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster