Finns det några trådar som behandlar detta lite mer ingående?
Intressant att lära sig lite om detta, och vilka förändringar man kan räkna med. Påverkas andra parametrar av ett sådant förfarande?
Moderator: Redaktörer
nadifierad skrev:Jag har sett på forumet att qts kan sänkas på element, om man limmar på en polvänd magnet, på baksidan av elementet ifråga!
Finns det några trådar som behandlar detta lite mer ingående?
Intressant att lära sig lite om detta, och vilka förändringar man kan räkna med. Påverkas andra parametrar av ett sådant förfarande?
celef skrev:man bör nog mäta före och efter för att se att effekten verkligen blir den man vill, känsligheten öka ju oxå, kanske
jag har provat xtramagnet men tyckte ljudet förändrades till det sämre, men det vara nog bara placebo
nadifierad skrev:måste man känna till några särskilda värden på x-ta magneten, eller är det bara att klafsa dit vad man hittar? Vad händer tex om x-tra magneten är starkare än originalet?
Och de max 10% som B kunde öka, är de oavsett x-tra magnetstyrka?
Och slutligen : vilken är den ungefärliga storleksordningen på själva qts sänkningen, som man kan förvänta sig?![]()
![]()
nadifierad skrev:tackar!
Var kan man se bilder,pris,parametrar för bremenbasar?
nadifierad skrev:celef skrev:man bör nog mäta före och efter för att se att effekten verkligen blir den man vill, känsligheten öka ju oxå, kanske
jag har provat xtramagnet men tyckte ljudet förändrades till det sämre, men det vara nog bara placebo
Mätte du för och efter?
celef skrev:man bör nog mäta före och efter för att se att effekten verkligen blir den man vill, känsligheten öka ju oxå, kanske
Svante skrev:Det blit lite som att påstå att 4"-spik är bäst. Inte till att spika upp tavlor med iaf...
Kaffekoppen skrev:Svante skrev:Det blit lite som att påstå att 4"-spik är bäst. Inte till att spika upp tavlor med iaf...
Har du något personligt agg till 4" spik?
nadifierad skrev:Jag har sett på forumet att qts kan sänkas på element, om man limmar på en polvänd magnet, på baksidan av elementet ifråga!
nadifierad skrev:nadifierad skrev:Jag har sett på forumet att qts kan sänkas på element, om man limmar på en polvänd magnet, på baksidan av elementet ifråga!
För den ska väl vara polvänd, så till vida att man får tvinga dit den??![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster