Moderator: Redaktörer
Svante skrev:Fabric=tyg
Bamsefar skrev:Okej, det är visst bara jag som är trög så låt oss koncentrera oss på den mellersta först (mid/high - men i vilket frekvensområde talar vi om ???):
* Först har vi givetvis väggen
* Sedan kommer två plankor om man så säger (jag tittar nu på vänstra delen av mittenskissen)
* Sedan kommer något som beskrivs som '1" Rigid Fiberglass' i min värld innebär det glassfiber ala båtskrov - inte mycket till "markissoleringsskiva" det inte![]()
Bamsefar skrev:* Sedan kommer vad ??? Ett luftgap till eller ???
Bamsefar skrev: * Det hela avslutas med "Porous Fabric (Burlap)" - hade det nu inte varit för ordet inom parantes så hade jag sagt tyg också - men nu vart jag osäker ???
Bamsefar skrev:Om vi sedan koncentrera oss på den övre delen av skissen (Deep bass trap):
* Väggen såklart
* Plankor igen (reglar om man så vill)
* Den där fiberglassskivan kommer här igen (samma fråga som ovanstående)
* Sedan kommer helt och klart en ny luftspalt
* Men vad 17on har dom använt ytterst ??? Är det enbart en 1/4" plywood (som jag mycket väl vet vad det är) eller som jag tror en kombination av två saker - men då är frågan vad är det andra ??? Skissen är så otydlig (i alla fall med mina ögon)
Bamsefar skrev:Sedan när vi ändå är på G, Vi tar den sista skissen också:
* Vi börjar med klassikern "Väggen"
* Den där eländiga glassfiberskivan som antagligen är en markissoleringsskiva men 17on vet
* En luftspalt såklart
* Här är det bara en 1/8" plywood och här verkar det bara vara en skiva så denna är säkert klar efter detta...
Bamsefar skrev:Som ni förstår är jag alltså tveksam på tolkningarna - därav behovet av "översättningshjälpen"
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster