[bild raderad]
1 ohms-motstånden brinner dock upp!
Den förklaring jag antar är den riktiga, som jag vill ha bekräftad innan jag ger mig på fler försök, är att jag inte använder någon av de 100nF-kondensatorer som finns på schemat. Det verkar ju väldigt dumt, kan tyckas, iom att de är med på schemat, men jag har en väldigt bra förklaring!
Jag har antagit att dessa är så kallade avkopplingskondensatorer som enligt rekommendationer ska vara så nära själva huvudkretsen som möjligt. Jag har avkopplingskondensatorer på slutstegs-korten, men jag har självklart inte kopplat in dem. Jag antog att det var vad man skulle göra, och att man då inte behöver ha dem på nätdelen. Det som sätter stopp för min logiska tanke är att det ju är fyra 100nF-kondensatorer i schemat och inte två, som det ju vore om min teori stämmer.
Det jag tror är fel är alltså att jag inte har 100nF i serie med 1 ohm. Är jag ute och cyklar? Är det något annat som kan vara fel?
Jag kan ju (om det inte är uppenbart) påpeka att det är första gången jag bygger något större projekt inom elektronik.
Tacksam för svar!