jag finner principen med koaxialer attraktiv, jag har inte så stor erfarenhet av dom men efter lite testande så har jag fått mersmak, kan ni rekommendera några koaxialer, billigt som dyrt, för hifi eller bil eller pa, vadsomhelst
Jag hade en (s)tanke en gång, att använda en 12" bredbandare som jag har några av (McKenzie?) och montera ett piezohorn (motorola, så klart. hello MOTO!) co-axialt. Byggde tjusiga(nåja) monteringsgrejor av aluminiumplatta och rör, men kom aldrig längre än så. Jag tror att det kräver lägre delningsfrekvens än vad motorolorna pallar med för att det ska låta bra. Dessutom tar de en djävla plats framför basarna. Kanske provar mer nån gång i framtiden, nu är det annat som vankas.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005 Numera pensionär. Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.
(Här ligger även pi60 i lä, 1:a 604-utförandet kom på 40-talet. Hög känslighet är inte fel precis, inga basmonster dock, behöver kompletteras med något potent där.)
p.audio har 12 tumms pa grejjer som tydligen skall gå fin fint att köra som hifi (det är något lurt med diskanten dock (jag tror att man måste köpa den separat och plutta i den).
Detta är tiotummaren men det var nog tolvtummaren i samma serie som jag blev rekomenderad av David på comonsens audio. Du kan slå honom en pling. Läg märke till att tolvtummarna har lägre vas en tiorna och vilka små lådor det går att bygga med dessa både portat och slutet.