Detta är simuleringarna..
De olika färgerna är som följer:
orange: 2st TB 8" 40l avstämd: 23Hz (7cm rör 50cm, Vent mach: 0,30)
röd: 2st TB 8" sluten 40l
blå: 1st TB 8" 20l avstämd: 23Hz (7cm rör 100cm, Vent mach: 0,16)
gul: 1st TB 8" sluten 20l
Det är alltså Tangband 8"element jag refererar till...
Dessa har jag testat två utav, 20liters sluten och avstämd... (bilder på den slutna är likadana, fast inte med den spektakulära porten)
Dock så kan det vara kul att se den med porten...

Nåväl, jag har inte kräm nog att få skiten att göra som jag vill, så därför så får mina fortsatta studier med TB8" slappa ett tag!
Men instället så tänkte jag till, den gröna ovan är oredovisad..
grön: SEAS P17REX 20liter avstämning 35 Hz
Jag har funerat på att bygga om de "toppar jag har" med Seas elementen, till ett par fullregisters högtalare!
Problemet med de lådor jag redan har (som jag gärna skulle fortsätta med, men nu antagligen kommer skrota då jag försökt arbete med lådor av spånmaterial

Nåja, denna låda som det kanske blir utav dom ska få vara i krokarna 15-20liter och få någon sorts avstämning i regionen 30-45 Hz. Det blir kanske inte så mkt till rumsstöd för dom då det ska bli stativare av dom..
Nu till lite småfrågor kring det hela, vad tycker ni? (Vad tycker Naqref, som räknat fram filtret på dom lådorna dom spelar i nu (mkt vackert också.. men utan bas då lådan förhindrar dylikt att tränga fram till lyssnaren))

Jag vill kanske byta diskant också.. och då blir det nog enkelt ett val mellan att spara denna, eller övergå till DX25!
Tankar förfrågningar etc, GOGO!

Mvh Jocke
[/url]