Hjälp! Intermittent (värme???) fel på LG 50" Plasma

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Slagverket

Hjälp! Intermittent (värme???) fel på LG 50" Plasma

Inläggav Slagverket » 2009-08-27 19:39

Har en LG 50" plasma med modellbeteckning 50PM1MA.

Sedan förra sommaren stänger den av sig (till "viloläget") plötsligt av/till. Ibland kan man då starta den igen men allt som oftast måste den vara av i typ 30 min innan den går att köra igen. Detta fel uppkom förra sommren vartefter det försvann (har funkat helt problemfritt under höst/vinter/vår). Nu har det åter dykt upp och senast går den inte igång igen mer än 5min innan det händer. Jag har hela tiden misstänkt någon form av värmefel alt. skydd mot överhetttning som löser ut. Är helt rudis på Plasma men hyfsat mek kunnig i övrigt. Någon som vet var jag skall börja?

Att lämna in aset är ju knappast lönt med tanke på utveckligen och prisraset på plasma. Dock hade vi inte tänkt byta (till LED) förräns senare i höst... Kan jag fixa problemet är jag tacksam att skjuta på investeringen i 3-6 månader...

MVH/Slagverket

PS. Faktiskt månne inte vara rätt forum för frågeställningen men det är det enda forum jag är medlem på :oops:
We are born naked, wet & hungry; then things get worse... (i28, Ys-2, piP, CR80s)

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-08-27 19:55

Forumet ovan Övrig diskussion är nog lämpligare forumdel ;)
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Slagverket

Inläggav Slagverket » 2009-08-27 20:09

Kan moderator vänligen stänga/ta bort tråden då jag på"Koppens" (svårt att vänja mig vid det riktiga :lol: ) kloka inrådan flyttat denna till "Öppen diskussion"!

Thanx//Verket
We are born naked, wet & hungry; then things get worse... (i28, Ys-2, piP, CR80s)

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-08-27 20:34

De kan bara flytta den ;)

Jag tror du hittar de duktiga TV-rävarna där.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Slagverket

Inläggav Slagverket » 2009-08-27 20:36

asch... jag har ju redan kladdat in en ny där... denna skall BORT :wink:

Återgå till DIY-forum