Hej!
Hur gör ni när ni limmar ihop sidorna för att försäkra er om att de blir vinkelräta? Tycker personligen att det aldrig blir riktigt bra trots att jag försöker kolla med vinkelhaken. Finns det något finurligt hjälpmedel tro?
Moderator: Redaktörer
steveo1234 skrev:Det finns vinkelstål med skruvfäste som används för att sätta ihop skivor och både få dem vinkelräta mot varandra och kant-i-kant. Titta på ditt lokala byggvaruhus. (Jag kommer inte på dess namn nu.)
bandix skrev:steveo1234 skrev:Det finns vinkelstål med skruvfäste som används för att sätta ihop skivor och både få dem vinkelräta mot varandra och kant-i-kant. Titta på ditt lokala byggvaruhus. (Jag kommer inte på dess namn nu.)
Precis det jag var ute efter, såg någonting åt det hållet på bauhaus men de klarade bara upp till 22mm tjocklek vilket är för klent för mig.
paa skrev:Jag brukar alltid börja med att limma tre sidor på en gång, i ett hörn. Då ger det sig själv.
Stenberg skrev:Limma allt på en gång och mät diagonalerna. Sätt en tving/knekt diagonalt över den längsta diagonalen och spänn tills de blir lika långa.
n3mmr skrev:paa skrev:Jag brukar alltid börja med att limma tre sidor på en gång, i ett hörn. Då ger det sig själv.
....under förutsättning att kanterna är rätvinkligt sågade.
Beror på hur duktiga dom är på brädgården.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster