Moderator: Redaktörer
kung skrev:Större area på porten! Den var ju redan lång iofs. Har du den utanför lådan?
kung skrev:Avstämning på 14Hz är sköntMen det ser ut att funka. Om du inte tänker använda dom ner under 20Hz är 75mm ok.
kung skrev:Basta! givetvis
kung skrev:Måste vara rekord i portlängd
Jag tror inte du behöver stämma av lägre dock. Använd större area istället!
kung skrev:35x300x1280mm eller tom 40x300x1280mm, om du nu ändå inte ska spela infrabas.
kung skrev:Jepp. Med risk för att få skit; men för stor portarea kan man aldrig få
kung skrev:Hur vet du att porten är 10cm lång? Dessutom kan man få en bra utformad port att bete sig som om den vore längre än den är. pY-2 är ju specad till -3dB vid 14Hz. Skulle tippa på avstämning runt eller under 20Hz.
kung skrev:Ser bra ut. Försök hitta på ett sätta att göra 90-graderssvängen smoothare.
Beijergard skrev:
En fundering.. Ska jag vinkla den inre öppningen på porten för att få den "flarad"? Se bilden..
Kraniet skrev:Beijergard skrev:
En fundering.. Ska jag vinkla den inre öppningen på porten för att få den "flarad"? Se bilden..
det du bör göra är att avsluta den inre mynningen med en liten "baffel" så det blir mer likt som på framsidan. Sen rundar du kanten på mynningen också.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster