Så som en hyllning så kör vi den här tråden i samma fabula som filmen, bakåt.
Så här blev dom och så som dom flesta av mina projekt så saknas den där sista lilla lilla innan det är helt klar.
Filtret under utprovning/anpassning till det rum dom används i.
Ligger fortfarande utanför… Men snart så, vänta bara, ja det måste ni ju..
Jag är, utan att vara skrytsam, nöjd med resultatet, både det visuella och ljudmässigt, det är ju ett rackarns litet element så någon fönster skallrar bas är det inte, Backe hade nog inte blivit nöjd..
Slutmontering, alltid lika pirrigt, eller nä, det pirrade lite mer när jag la sista handen på slutseget, tur att man jobbat som elektriker i en massa år så man vet vad som är rätt och fel...
Lådorna är klädda med ”Non Woven” tapet den är ganska tjock och stel, så pass att den döljer ganska stora skavanker.
Se vad som kan hända med vinter vilande blommor om man jobbar flitigt i dess närhet…
Innan tapeten klistrades på så ”målades” hela lådan två gånger med 50/50 vatten/lim för att mätta spånet.
Alla kanter och foten målades svarta, det är ju inte någe snyggt när det lyser igenom även lite av kabeln färgades, för att få lite Barry White ”tyngd” i ljudet….
Köpte någon billig vattenbaserad färg som hade en fantastisk täcknings förmåga. Bra köp precis som att bli medlem här, bra alltså, hoppas jag...
Lådan dämpades med nått vitt fluff, samma som ligger i min säng, Mysa Gräs, om jag inte minns helt fel, tjockt i botten och löst bakom elementet, allt enligt plan (och ritningarna).
Här syns också den otroligt snygga sågningen av original locket(toppen) ersatte ju den med en fin oljad ek bit, då jag inte kom på något bra sätt att få tapeten att sitta snyggt, nu kom jag på hur jag kunde ha gjort, dumma mig, också en ganska kul film, faktiskt.
Innan jag mjukade upp in sidan så var det till att runda av utsidan, då är en överhands fräs trevlig att ha tillgång till. Hittade inte någon bra bild, den så kallade efter bilden, bara en före bild? Kantigt och dant, så raskt vidare till…
Hmm använde visst lite för mycket spackel igen… Kolla vår bil och hela gatan, typiskt, tur att man har en vintage damsugare som äter allt helst små sten.
Ja, ja hade ingen bild på spacklingen, men det är väll inte det mest spännande momentet någonsin. Så före det vita kladdet så är det vitt kladd också, vänta nu så skulle det ju inte stå..
Nu går det lite fortare i början på slutet innan allt blev klart, i riktiga livet gick det långsammare, typ, ä titta på bilderna istället. Från slutet mot början så att säga.
Om man sågar i -18 grader och sedan låter skivorna stå i 12 grader, blev den lite skev, men det fixade Ture Tvärtving lätt, härlig samling omaka tvingar, eller…
Hmm nu springer jag och ska bara testa om….
Jag låter som Barry White när jag sjunger i den här molijoxen, den var ju upp och ned, så det lät mest som Di Leva
Om vi tar bort ena sidan ser den ut så här, utan en massa vitt fluff.
Och denna fina skapelse har sitt ursprung i dessa ”plankor”
Som bara minuter tidigare fått smaka på cirkelsågens ilska.
Om jag sitter här kan han inte ignorera mej hur länge som helst.
Hmm då var det nog bara omslaget kvar, vad la jag det nu då… åå här är det
Det till filmen kommer här