Moderator: Redaktörer
Raukman skrev:Ja jag har läst den, men det verkar inte vara ett så frekvent använt element inom diy-projekt! Det är vä ettl förhållandevis nytt element så det kan ju va därför.
Det svåra verkar ju att få till portlängden när man kör br, undrar just hur det kan bli om man kör med slavbas istället tro?
Seas rekomenderar en låda på 40 liter med slavbas, de flesta simuleringar verkar vara på kring 50 l, men 40 med lite isotermisering kan väl bli runt en 50 l.
steveo1234 skrev:Vad gör detta elementet bättre än alternativen? Jag har inte så bra koll på det. Peerless XLS varianterna tycks vara jämförtbart?
Glebster skrev:Jag tror att jag kom fram till att 10" Roy pumpade ungefär lika mycket som en 12" XXLS, en för mig intressant parameter i WAF-sammanhang därtill möjliga optimala lösningar...
steveo1234 skrev:Glebster skrev:Jag tror att jag kom fram till att 10" Roy pumpade ungefär lika mycket som en 12" XXLS, en för mig intressant parameter i WAF-sammanhang därtill möjliga optimala lösningar...
Ah, ja, det är ju antagligen en god anledning att välja det. Jag vet inte riktigt , för WAF är inte direkt superviktigt för mig.
mikgr2 skrev:Hej!
Har precis byggt färdig min tv-bänk med två lådor på vardera 39 liter. Hade tänkt köra med SLS 10 i dem, men nu blir jag sugen på L26ROY. Vilket av dessa två element trorni presterar bäst i en 39 liters låda? Har tänkt köra slutet och ev. kompensera med parametrisk EQ via en minidsp.i
(toppar är ett par OA51-kloner
Mikael
mikgr2 skrev:Hej!
Har precis byggt färdig min tv-bänk med två lådor på vardera 39 liter. Hade tänkt köra med SLS 10 i dem, men nu blir jag sugen på L26ROY. Vilket av dessa två element trorni presterar bäst i en 39 liters låda? Har tänkt köra slutet och ev. kompensera med parametrisk EQ via en minidsp.
Det är jag inte så säker på, jag har kört betydligt kraftigare system "i min bänk"Ragnwald skrev:Vilken du än väljer, lär allt du ställer på den bänken, dansa och snurra, när du spelar riktigt starkt.
Ragnwald skrev:Du får absolut mer output ur L26:orna (stor slaglängd), men SLS10 är mycket välljudande för musik och kan delas högre i frekvens.
Vilken du än väljer, lär allt du ställer på den bänken, dansa och snurra, när du spelar riktigt starkt.
johaneriksson skrev:Ragnwald skrev:Du får absolut mer output ur L26:orna (stor slaglängd), men SLS10 är mycket välljudande för musik och kan delas högre i frekvens.
Vilken du än väljer, lär allt du ställer på den bänken, dansa och snurra, när du spelar riktigt starkt.
Denna mätning på l26roy tyder på att man inte behöver dela den speciellt lågt.
Finns mer information här om l26roy.
/Johan
Användare som besöker denna kategori: tordnilsson och 25 gäster