Moderator: Redaktörer
Fjonkalicious skrev:Jag har tittat på det där slutsteget med men jag gillar inte att nätagget har fläkt, kan du leva med det?
sky_eye skrev:https://www.elfa.se/elfa3~se_en/elfa/init.do?item=73-263-17&toc=19820
kanske?

UrSv skrev:Det fungerar inte. Lasten skall ju för det första räknas med i spänningsdelen och för det andra bränner man en himla massa effekt i motstånden i onödan. En enkel spänningsregulator är en bättre lösning.
Ragnwald skrev:ELFA 69-512-31, 15VDC, 530mA, borde räcka, men priset 396:-.![]()
Kjell&Company 44382 , 12VDC, 1000mA, 129:-.
bomellberg skrev:Helt rätt.
Köp hålmonterade komponenter så kan du bygga en liten klump på sladden. Glöm inte att ICn troligen vill ha kylning, i form av en liten kylfläns som man trycker över ICn.
AntFra skrev:Edit: Electrokit har inga kondensatorer på 0.33 μF kan jag använda en på 0.22 μF eller 0.47 μF vad är bäst?
bomellberg skrev:För övrigt verkar den där förstärkaren intressant. Kan du inte lägga upp lite intryck av den när du testat den?
bomellberg skrev:AntFra skrev:Edit: Electrokit har inga kondensatorer på 0.33 μF kan jag använda en på 0.22 μF eller 0.47 μF vad är bäst?
Det funkar säkert med vilken som. Jag hade tagit närmast större.
Användare som besöker denna kategori: tordnilsson och 25 gäster