Moderator: Redaktörer
rickardp skrev:Så nu är det 2 st Lms ultra 18 på väg, nu är dom i stockholm , så det är dax att beställa ett slutsteg .
Har försökt fråga lite på köpråd men det är svår att få köpråd där .
Hoppa jag kan få lite mer svar här .
Jag vill köpa ett steg som det är bra kvalite på och det ska inte vara för klent och det kan vara bra om det spelar bra även uppåt i frekvens om det skulle användas till något annat .
Kan tänka mig upp till 13,000 kr .
Har tittat på Qsc Rmx 5050 eller T.amp 3000 eller 2st T.amp 2400.
Skulle vara bäst med bara ett steg .
Jag läste att basarna helst skulle gå i 4 ohm .
Ragnwald skrev:Vad gäller steg som ska driva infrabasar, är det viktigt att effektangivelsen verkligen går ända ner till 1Hz och inte beskärs någonstans strax under 20Hz. Dessutom att distangivelsen även gäller dessa lägsta frekvenser.
rickardp skrev:Ragnwald skrev:Vad gäller steg som ska driva infrabasar, är det viktigt att effektangivelsen verkligen går ända ner till 1Hz och inte beskärs någonstans strax under 20Hz. Dessutom att distangivelsen även gäller dessa lägsta frekvenser.
Qsc specar sina effekter mellan 20-20k och frekvens respons
20 Hz-20 kHz, ±1 dB -3 dB points: 5 Hz - 50 kHz.
T.amp finns inte mycket att läsa om .
Ragnwald skrev:Vad gäller steg som ska driva infrabasar, är det viktigt att effektangivelsen verkligen går ända ner till 1Hz och inte beskärs någonstans strax under 20Hz. Dessutom att distangivelsen även gäller dessa lägsta frekvenser.
boom skrev:rickardp skrev:Ragnwald skrev:Vad gäller steg som ska driva infrabasar, är det viktigt att effektangivelsen verkligen går ända ner till 1Hz och inte beskärs någonstans strax under 20Hz. Dessutom att distangivelsen även gäller dessa lägsta frekvenser.
Beror på vad du vill veta om T-Amp
rickardp skrev:boom skrev:rickardp skrev:Ragnwald skrev:Vad gäller steg som ska driva infrabasar, är det viktigt att effektangivelsen verkligen går ända ner till 1Hz och inte beskärs någonstans strax under 20Hz. Dessutom att distangivelsen även gäller dessa lägsta frekvenser.
Beror på vad du vill veta om T-Amp
Det skulle vara kul att se en rms spec innan man köper .
Körde du med ett bryggat ? för mig jag läste att du hadde 2st men du kanke bara använer ett. Tror du t.amp 3000 bryggat är kraftigare än 2400 .
Står 3000 watt på T.amp 3000 bryggat i 2 ohm som det blir om man kör bryggat .
http://images4.thomann.de/pics/prod/168987_manual.pdf
rickardp skrev:Qsc specar sina effekter mellan 20-20k och frekvens respons
rickardp skrev:T.amp finns inte mycket att läsa om .
Ragnwald skrev:rickardp skrev:Qsc specar sina effekter mellan 20-20k och frekvens respons
Torde gå att använda.rickardp skrev:T.amp finns inte mycket att läsa om .
T-ampen beskär väl allt under 10Hz, om jag inte är felunderrättad?
Frågan är hur mycket den faller mellan 10 - 20Hz, som ju är vårt målområde?
boom skrev:rickardp skrev:Så nu är det 2 st Lms ultra 18 på väg, nu är dom i stockholm , så det är dax att beställa ett slutsteg .
Har försökt fråga lite på köpråd men det är svår att få köpråd där .
Hoppa jag kan få lite mer svar här .
Jag vill köpa ett steg som det är bra kvalite på och det ska inte vara för klent och det kan vara bra om det spelar bra även uppåt i frekvens om det skulle användas till något annat .
Kan tänka mig upp till 13,000 kr .
Har tittat på Qsc Rmx 5050 eller T.amp 3000 eller 2st T.amp 2400.
Skulle vara bäst med bara ett steg .
Jag läste att basarna helst skulle gå i 4 ohm .
Det räcker med 1 T-Amp 2400 i 4 ohm
rickardp skrev:Står 3000 watt på T.amp 3000 bryggat i 2 ohm som det blir om man kör bryggat.
rickardp skrev:Det jag menar är en lms är på 4 ohm tar man en till och pararell kopplar blir det 2 ohm vid bryggkoppling .
T.amp pro 3000 ger lika mycket i 4 ohm som 2 ohm
rickardp skrev:Det vart krongligt det här .
Jag tänkte ta en lms och serie-koppla spolarna efftersom den har två per bas .
Sedan tar jag en lms och kopplar till en kanal på steget då har jag 4 ohm på steget .
Åkte på att betala tull i dag .
Nå något som vet vad en förstärkare ger ut i sub utgången i volt ?.

rickardp skrev:Det vart krongligt det här .
Sedan tar jag en lms och kopplar till en kanal på steget då har jag 4 ohm på steget .
Åkte på att betala tull i dag.
RogerGustavsson skrev:rickardp skrev:Det vart krongligt det här .
Åkte på att betala tull i dag.
Du kör väl ett element per kanal? Alltså 1500 W per element. Möjligen kör du kanalerna parallellt, blir också 1500 W per element. Bryggat lär det inte bli 1500 W per element, bara om du seriekopplar dem (8 Ohm).
2x1100 W/8 Ohm
2x1500 W/4 Ohm
2x1800 W/2 Ohm
bryggkopplat 1x3000 W/8 Ohm
kanalerna parallellt 1x3000 W/2 Ohm
Tull? Varifrån har du köpt förstärkaren? Tull och moms på prylar utanför EU baserat på varans pris och frakt.
rickardp skrev:Nu har jag blivit färdig med 1 burk som liger på 235 liter minus element .
22 mm mdf med stagoch mellenrum på 21 cm som ursågade våningar .
Bakom bas så är det dubbla vägar .
isolering är Paraco 37 eller vad den hete packaden 18% hårdare vilken blir ca 35kg /m2.
Kör nu med 225+225watt i 8 ohm sterio steg till en sub för att kunna få lite mer effekt tills jag får det nya slutsteget som kanke blir ett Qsc PL380 verkar bäst just nu .
Slagläng ligger runt 3cm p till p.
Men nu tycker jag att lådan flexar lite mycket man känner slagen tydligt i väggarna funderar på att göra om med tätar stag + 25 mm mdf och kanke minska lådan 50 liter.
Hur känns era låd vägar ?.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster