av lennartj » 2011-12-18 01:44
@Fanatic:
Beklagar, men Supra PPSL rymmer max. 7,7 mm i hylsan och jag tycker inte att det är värt besväret att tälja med skalpell på isoleringen för att baxa in den i en PPSL, fast jag gärna skulle vilja ha chuck-låsningen.
Jag har fått hålla tillgodo med Supra PPX till mina 8,3 mm kablar.
I våras hittade jag en annan WBT-kopia som till det yttre är nästan identisk med Supra PPSL, men kabelhylsan är urborrad till 8,5 mm i stället för 7,7 så den passar ypperligt för mina behov.
Jag beställde dem från Hifi Huset i Örebro och fick min leverans två dagar innan de konkade. På följesedeln står det XTZ-kontakter och priset var 79 kr/st, men går jag in på XTZ's länk till Fyndbörsen hittar jag inga lösa sådana kontakter.
Även jag är tacksam för tips om var man kan köpa dessa "XTZ-kontakter" numera, för de är definitivt prisvärda.
Ska du använda min favoritkabel sedan 25 år - 105 OhmTwin-Ax IBM P/N 7362211 ?
Elfa har både den och några varianter.
Under åren har jag vid olika inköp fått Twin-Ax som uppfyller specen för P/N 736 22 11 från fem olika tiillverkare. Den klassiska
55-913-00 105 Ohm från Bedea står i Elfakatalogen som enkardelig. Det är fel, den är och har alltid varit 7-kardelig, vilket jag bett dem korrigera för ett halvår sedan, men ännu inte har gjort på webben. När jag kopte senast skalade t.o.m. och visade upp den för biträdet.
Varianter är
55-913-26 100 ohm från Belden med mer avancerad skärm (jag hör ingen skillnad på de måttliga längder jag använder).
55-813-43 110 ohm lila EBU-kabel från Gotham 6 mm dia. Supra PPSL kan användas (det gör jag).
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]