Moderator: Redaktörer
Jonka_ skrev:Har kollat in hans bygge, Ser väldigt trevligt ut bortsett från filtret för 1000 euro
Jonka_ skrev:Dubbla 10" SS 26W/4867T00 med en känslighet på 88,5dB kopplade parallelt =+6dB (94,5dB)
MagnusÖstberg skrev:Vad har du för budget?
Vill du att det skall bli riktigt, riktigt bra?
MagnusÖstberg skrev:Det finns w85 kvar - åtminstonde 4st.
Morello är ju elektronikingenjör och ritar filtret - som en elektronikingenjör![]()
Plus är "egentligen" en spänningskälla, det är så han ritat det.
Det som går med pil mot "0" är precis som du skriver det som skall till "minus".
MagnusÖstberg skrev:Jag rekommenderar att du skrotar tanken på att hitta på ett eget system. Det är för komplext om du inte har flera år på dig och vill investera masvis med pengar på både prototyplådor, element och mätutrustning.
Jag föreslår att du "snor" en lösning.
Jonka_ skrev:Ser verkligen fram emot att få ett system med högre känslighet än mina burkar idag, kräver verkligen att man vrider på ordentligt innan dom öppnar upp sig.
Så du kör på dessa då ?
fan va kul! Very Happy
ser fram mot byggbilder Smile
MagnusÖstberg skrev:Morello har aldrig byggt med w87, men det går kanske
IngOehman skrev:
PS. Från och med nu ersatts Ino W85 i Morello-högtalaren, av Ino W87. Det senare är prestandakompatibelt med W85 (samma småsignalparametrar), men har ett förbättrat storsignalbeteende. Estetiskt skiljer det sig också åt från W85 såtillvida att det inte har ett silverglänsande membran längre.
MagnusÖstberg skrev:Dåså, i samma tråd hade han skrivit att "snart är sista chansen" och jag vet att han har några w85 kvar...
Men det är ju toppen - då kan fler bygga
Märk väl att det finns inget offentligt filter för att använda b67 utan skall man använda de filter som finns tillgängliga så gäller SS8545 i mellanregistret!! Det måste kanske betonas lite extra!
Jonka_ skrev:jodå ett annat filter ligger på agendan. Kommer sätta igång så sbart jag har de uppgifter som behövs
Användare som besöker denna kategori: lemmts och 15 gäster