för att minska rasslet kan du ju programmera styrkretsen så att den är make-before-break d v s reläet som skall till slår till före det som går av, så att ingången till OPn aldrig "hänger i luften" men du slipper ändå inte problemen med kontaktstuds, och de kan göra att impendansen ändras vilket kan ge "rassel" eller snarare klickar. Du har i och för sig ett motstånd på ingången ner mot jord och det hela är AC kopplat med en konding så det minskar problemen.
Jag hade också hellre delat upp kretsen på två separata, med två OPs som buffer efter varje motståndsstege , verkar lite dumt att hålla på och ändra förstärkningen genom att ändra motkopplingen som nivåreglering. Man bör ju hålla återkopplingsslingan så kort som möjligt. Då kan du ju bygga upp det i form av moduler, så många som behövs.
med tanke på hur stort kretskortet kommer att bli och eventuella störningar, hade jag nog hellre satsat på en PGA23XX eller liknande volymkontrollkrets.
men det är bara min åsikt, andra , riktiga elektroingenjörer kan säkert berätta mera. Jag tycker det är jobbigt att göra stora kretskort...
ps jag gillar din hemsida, men saknar distmätningarna
/rickard