Ärligt talat så har jag inte bestämt något ännu. Det var mer så att jag var nyfiken på lite helt generellt vad folk trodde om den. Man kanske skulle ta och prova den?
Men visst finns det lite i huvudet, men det är för mycket just nu för att kunna sortera ut något av det.
Jag personligen tycker det ser rätt fint ut! Spridningen är som man kan förvänta sig av en soft-dome men eftersom den har en mindre diamertern så blir det bra ändå!
Kan man anpassa filtret till dess naturliga hp-avrullning så tror jag nog att den är användbar. Den mekaniska dämpningen resonansen verkar inte vara så liten (magnetisk olja) så att det borde funka.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc. CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB. CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.
Jag funderade på om man skulle prova den med något billigt baselement, t.ex. Vifa TC14 eller Peerless SDS134. Då skulle man kunna dela någonstans i trakterna uppemot 3khz.
Om den skulle fungera till de andra funderingarna jag har är ju något helt annat dock, men det känns ändå som den är värd att prova. Priset är högst överkomligt.
Att högtalare med filter anpassat till diskantens naturliga avrullning kan låta mycket bra kan jag skriva under på.
Man skulle kanske försöka göra ngt i stil med refernce 3A: inget filter, använda sig av avrullningarna. Den här har väl 18dB per oktav från 1500 Hz, är det inte lämpligt?
(det är rätt fräckt av mig att komma med ovanst då jag vet så lite, en tanke dock)
Dimitri