Moderator: Redaktörer
bornsloppy skrev:Tacksam för svar.
Svante skrev:bornsloppy skrev:Tacksam för svar.
Det vore lättare att svara om det fanns en fråga.
MagnusÖstberg skrev:Nej
MagnusÖstberg skrev:Bor du i närheten av Stockholm donerar jag element för diskant/mellanregister om du på hedersord lovar en byggtråd!
Men jag är lat, och orkar inte skicka något.
MagnusÖstberg skrev:Hör av dig, så träffas vi och pratar oss fram till något.
Jag har en del som aldrig kommer bli projekt av
RogerGustavsson skrev:Färdiga delningsfilter fungera inget vidare då de är beräknade efter motstånd och inga verkliga element. Det är element+filter som ska ge ett bra resultat.
MagnusÖstberg skrev:Är inte värdena i kubikfot kanske, dvs 1.04 x 28,34 = volym i liter?
RogerGustavsson skrev:Tycker det "känns fel" att använda ett element som Alpine SWS-2045 som mellanregister. Googlar man finns det mängder med franska sidor som behandlar elementet som tycks vara ett baselement för bilbruk. Eftersom det är på franska forum man hamnar, misstänker jag att elementet kommer från Audax, som ju numera förser en stor del av fordonsindustrin med högtalarelement (hifi har brutits ut till ett mindre företag). Förrutom att vara tänkt för basbruk i bil är känsligheten för låg för ett PA-system. Uppgivet värde om 87 dB är antagligen optimistiskt och möjligen åttaohmsbaserat (2.83 V vid 8 ohm = 1 W), blir i så fall bara 84 dB vid 4 ohm.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Conny och 19 gäster