Funkar det eller kan det vara ett problem med en skarp sväng precis i mynningen? Riskerar inre mynningen att hamna för nära elementet?
Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Lite mått behövs nog för att ens göra gissningar.
bakerman22 skrev:Är det mer komplicerat att göra slitsen på den högra väggen ?

Pontus91 skrev:Nattlorden skrev:Lite mått behövs nog för att ens göra gissningar.
Jag skiter nog i detta vid närmare eftertanke, men tanken var att slitsen skulle vara 3 cm bred och 32,6 cm hög (så hög som lådan är invändigt) och ca 45 cm lång, men efter lite mer räknande ser jag att den inte får plats innanför baffeln med denna metod. Jag kör nog med en 4" port istället, sätter man den uppe i hörnet nära baffeln bör den inte komma ivägen för något.bakerman22 skrev:Är det mer komplicerat att göra slitsen på den högra väggen ?
Ja, eftersom baksidan ska luta måste man isf böja slitsen (edit: om man inte bygger en lutande slits, men det är ännu krångligare) där lutningen börjar och då tar den upp onödigt mycket volym och det vill jag inte.
Den högra lådan är det vi snackar om:
Pontus91 skrev:
Funkar det eller kan det vara ett problem med en skarp sväng precis i mynningen? Riskerar inre mynningen att hamna för nära elementet?
boom skrev:Att sätta röret på kort väggen brukar inte bli så himmla bra om den skall spela i en halvkombi och är det i en sedan så blir det skitdåligt.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], littlefish och 36 gäster