Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Jag hade pK och piP samtidigt. Körde med basreflex och det "snällare" filret. Efter 12 månader bytte jag tillbaka till piP. Behöll pK i ett halvår till sedan såldes de vidare. Skillnader dem i mellan? Ja! pK hade mera "botten" men saknade en del i "värmeregistet" (ca 100-300 Hz). piP var/är mera balanserade i mina öron. piP är numera kopplade till TVn. Gick tillbaka till Magnepan för musiklyssning.
schmutziger skrev:i mina öron så är pK:s akilleshäl den illa låtande dx25 diskanten. inte snäll mot mina öron
Har testat den i tre olika högtalare, den har aldrig låtit kul
schmutziger skrev:i mina öron så är pK:s akilleshäl den illa låtande dx25 diskanten. inte snäll mot mina öron
boom skrev:schmutziger skrev:i mina öron så är pK:s akilleshäl den illa låtande dx25 diskanten. inte snäll mot mina öron
Fungerar hur bra som helst även om man spelar as starkt med dom.
schmutziger skrev:boom skrev:schmutziger skrev:i mina öron så är pK:s akilleshäl den illa låtande dx25 diskanten. inte snäll mot mina öron
Kul för dig!
De ska ju vara bra men jag har inte blivit övertygad än iaf
har hört flera olika par och inget har fått mig att vilja använda dem i en egen konstruktion.
janixa skrev:Hej Boom.
Hur ser din konstruktion ut då jag skulle väldigt gärna vilja kopiera den,har själv orginalkonstruktionen med Bremenbasar och orginalfiltret.
![]()
/janixa
Glebster skrev:janixa skrev:Hej Boom.
Hur ser din konstruktion ut då jag skulle väldigt gärna vilja kopiera den,har själv orginalkonstruktionen med Bremenbasar och orginalfiltret.
![]()
/janixa
Skillnaden är att trollkarlen på booms avatar har viftat tre varv med sin "la baguette magique" över hans högra Pk.
boom skrev:schmutziger skrev:boom skrev:schmutziger skrev:i mina öron så är pK:s akilleshäl den illa låtande dx25 diskanten. inte snäll mot mina öron
Kul för dig!
har hört flera olika par och inget har fått mig att vilja använda dem i en egen konstruktion.
Jo du må ha hört olika konstruktioner men du har fortfarande inte hört min konstruktion.
Nattlorden skrev:RogerGustavsson skrev:Jag hade pK och piP samtidigt. Körde med basreflex och det "snällare" filret. Efter 12 månader bytte jag tillbaka till piP. Behöll pK i ett halvår till sedan såldes de vidare. Skillnader dem i mellan? Ja! pK hade mera "botten" men saknade en del i "värmeregistet" (ca 100-300 Hz). piP var/är mera balanserade i mina öron. piP är numera kopplade till TVn. Gick tillbaka till Magnepan för musiklyssning.
Intressant redogörelse. Skulle vara intressant att prova ett par 3.6 eller så här hemma en vacker dag...
bomellberg skrev:boom skrev:schmutziger skrev:boom skrev:schmutziger skrev:i mina öron så är pK:s akilleshäl den illa låtande dx25 diskanten. inte snäll mot mina öron
Kul för dig!
Jo du må ha hört olika konstruktioner men du har fortfarande inte hört min konstruktion.
boom, kör du dina fullregister eller delat mot basar?
boom skrev:schmutziger skrev:boom skrev:schmutziger skrev:i mina öron så är pK:s akilleshäl den illa låtande dx25 diskanten. inte snäll mot mina öron
Kul för dig!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster