Innehållet var Isopropanol, Destilerat vatten och någon droppe Diskmedel.
Tyvär hittar jag inte inlägget, så jag vet inte hur mycket av varje man ska ha i...
Någon som vet?
Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:Jag diskar mina vinyl under rinnande jummet vatten, diskmedel och diskborste.
Resultatet är skinande rent.
nadifierad skrev:Ragnwald skrev:Jag diskar mina vinyl under rinnande jummet vatten, diskmedel och diskborste.
Resultatet är skinande rent.
Diskborste låter lite våldsamt!?![]()
Men du har kanske en mjuk borste?
http://www.scandinavianphoto.se/produkt/10955184/mirasol-2000-vaetmedel-250mlnadifierad skrev:Vad är vätmedel?
carpelux skrev:Jag brukar blanda 75% dest vatten och 25% isopropanol (IPA). Sen tar jag en droppe yes för att minska ytspänningen.
Efter apoteksreformen? tycker jag det har blivit svårare att få tag på ren IPA, så de senaste gångerna har jag använt mig av Biltemas karburatorskydd istället för IPA. Den innehåller 65% Etanol och 35% Isopropanol vilket fungerar ypperligt.
nadifierad skrev:Jag tror det var LennartJ som nämnde ett recept på spray.
Innehållet var Isopropanol, Destilerat vatten och någon droppe Diskmedel.
Tyvär hittar jag inte inlägget, så jag vet inte hur mycket av varje man ska ha i...![]()
Någon som vet?
carpelux skrev:Jag brukar blanda 75% dest vatten och 25% isopropanol (IPA). Sen tar jag en droppe yes för att minska ytspänningen.
Efter apoteksreformen? tycker jag det har blivit svårare att få tag på ren IPA, så de senaste gångerna har jag använt mig av Biltemas karburatorskydd istället för IPA. Den innehåller 65% Etanol och 35% Isopropanol vilket fungerar ypperligt.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Mata och 24 gäster