knapp halvbredd, 85 mm höga, 200VA, 92400 µF kondingbank, granitfront.
Har precis snott ihop en lågprofil kondingbank.
Stefan
Moderator: Redaktörer
avr7000 skrev:jag löder skalad 2,5 kvadrat ekk under kortet.... kortet är bara till för att hålla ordning på avstånd, montering etc
Stefan
Morgan skrev:Vad kostar en sådan där pjäs att bygga, i runda slängar?
Ser för övrigt mycket elegant ut med den fina trafon och stora kondensatorbankarna.
UrSv skrev:Otroligt fina som vanligt.
Du är inte orolig över ojordade chassin med nätspänning mot chassit om det lossnar nån kabel? Hur fina de än är verkar de inte riktigt uppfylla S-märkning..
avr7000 skrev:Morgan skrev:Vad kostar en sådan där pjäs att bygga, i runda slängar?
Ser för övrigt mycket elegant ut med den fina trafon och stora kondensatorbankarna.
Kort... några dollars frång Hongkong
Komponenter till kort, 200 kr + moms?
Trafo 500 + moms
Kondingar ? dessa köpte jag på utförsäljning på Elfa men annars behöver man väl i alla fall 2 * 10000 µF vilket borde landa på min 200 + moms
kontakter 200 kr
Låda 0kr - 2000 kr
Dessa kostar väl då ca 3000 kr st att sno ihop.
Stefan
Morgan skrev:avr7000 skrev:Morgan skrev:Vad kostar en sådan där pjäs att bygga, i runda slängar?
Kort... några dollars frång Hongkong
Komponenter till kort, 200 kr + moms?
Trafo 500 + moms
Kondingar ? dessa köpte jag på utförsäljning på Elfa men annars behöver man väl i alla fall 2 * 10000 µF vilket borde landa på min 200 + moms
kontakter 200 kr
Låda 0kr - 2000 kr
Dessa kostar väl då ca 3000 kr st att sno ihop.
Stefan
Okej, så det är alltså enkelt att hitta grejer med minst samma prestanda till billigare pengar på Blocket, vilket gör att jag tar för givet att du bygger av helt andra skäl - typ för att det är skoj och lärorikt samt ger en känsla av tillfredsställelse att veta att man byggt grejerna själv, kanske?
avr7000 skrev:UrSv skrev:Otroligt fina som vanligt.
Du är inte orolig över ojordade chassin med nätspänning mot chassit om det lossnar nån kabel? Hur fina de än är verkar de inte riktigt uppfylla S-märkning..
S märkning.... vaerefönåt![]()
Jag håller med och jag kör normalt alltid med jordade nätbrunnar, men denna gång blev det trångt på bakpanelen så jag gjorde ett "korkat" avsteg från detta.
Hur funkar det med "normal" hemelektronik?
De är ju oftast ojordade, visst, lådor och lock är väl ofta pulverlackade men de har ju ofta skruvar etc. som skulle kunna bli strömförande.
Stefan
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster