Längesedan, hoppas allt är bra med alla
Har märkt trots min frånvaro att det har varit lite tryck på kort med LM3886. Har dom senaste dagarna börjat att skissa på ett nytt kort då jag själv ska bygga en ny förstärkare.
Tänkte som vanligt använda mig av LM3886, jag vet att den gillas av vissa och av vissa inte. Jag gillar dock ljudet ur kretsen och dess enkelhet.
Men den här gången tänkte jag göra det som National/TI föreslår och alltså hålla det ganska likt AN-1192, http://www.ti.com/lit/an/snaa021a/snaa021a.pdf. Det vill säga ena halvan inverterad och andra halvan icke inverterad. Det har sina fördelar som många vet, men en nackdel är komponenterna. Elfa har nästan bara standardvärlden men har upptäckt att Mouser har betydligt mer så det ska inte vara några problem.
Detta är ingen gruppköpstråd, om det blir kort så kan jag givetvis ordna det men i ett senare skede.
Tänkte bara höra om folk var intresserade och ville komma med förslag, design-ideér och liknande. Så,
BPA200 eller BPA300? Det vill säga 4 eller 6 kretsar? Kortet blir längre med 6 kretsar, men å andra sidan så behövs det bara 1 kort/kanal.
Ytmonterat eller hålmonterat? Jag är världsbäst på att löda ytmonterat så det skrämmer mig inte
Om det blir hålmonterat, vad sägs om 10 st parallell-kopplade 0,6W-motstånd på kretsens utgång istället för 1 st dyrt effekt-motstånd?
Nu kanske det inte finns något intresse alls men om någon har några idéer så låt mig höra
Väl mött!