Kalejdokom skrev:Ja ha, här var det muntra tillrop, medans man vänder ryggen till ett tag...

.
Tänkte på detta samtidigt som jag skrev, borde slängt in ett gäng glada smileys

Kalejdokom skrev:Man hör röster från båda läger; vissa förespråkar bass management för centern medans andra hävdar att centern måste vara lika
kapabel som frontsystemen. Förvisso kommer jag säkert också att skära bort basen i filmläge, men att tacka nej till basen från en SS Revelator är
verkligen att kasta pärlor åt svinen. Då har jag billigare element på lager...
Ja, det finns olika åsikter. Har testat båda ytterligheterna och min erfarenhet är att hög delning är överlägset.
När det gäller Revelatorn håller jag med dig (men bara lite

). Även mellanregisteråtergivningen håller relativt hög klass och det ska rätt mycket till för att toppa detta. Inte vilken driver som helst som tar upp denna kastade handske.
Kalejdokom skrev:Det har pågått diskussion i en del trådar nyligen om isobarik och jag har ju själv varit lite drivande. Främst för att jag är nyfiken på konceptet - hur blir det i verkligheten. Och då speciellt att använda isobarik i 2-vägssystem.
Så även om den aktuella basen skulle göra sig bättre i en konventionell låda eller att centern egentligen inte behöver gå så djupt för att fylla sin
funktion, så är jag nyfiken och intresserad av konceptet. Jag ser det kanske främst som en möjlighet att både få till en center av mindre mått och
samtidigt få testa hur det blir med isobarik.
[negative mode on] Är det inte lämpligt med en applikation som kan dra nytta av isobarik-kopplingen då?
[negative mode off]En annan (positivare) aspekt är ju att dina bygge ibland har en tendens att bli "okonventionella". Ibland är det skönt med folk som bara kör på och vågar frångå de invanda mönstren. Ur denna synvinkel utbrister jag ett stort HEJA HEJA!

Kalejdokom skrev:Att jag valt att montera basarna med magneterna mot varandra beror dels på montaget; elementen är inte lämpade för montage "bakifrån", ...
OK, jag är med!
Kalejdokom skrev:...dels på att Totem Mani 2 har basarna monterade på det viset - alltså en beprövad metod

.
OK, jag är inte med!
Kalejdokom skrev:Ja, ja. Än så länge är det på planeringsstadiet. Jag har inte tid att bygga förrän efter jul - så ni kan fortsätta att älta er misstänksamhet några veckor till

...
Nu gav du oss lillfingret!