Moderator: Redaktörer
AndersD skrev:Har Hifikit slutat sälja denna driver?
Finns inte listad bland 6.5"-elementen längre!
paa skrev:AndersD skrev:Har Hifikit slutat sälja denna driver?
Finns inte listad bland 6.5"-elementen längre!
Har du provat att maila eller ringa dom och fråga?
AndersD skrev:celef skrev:elementet som bygger på vifa p17wj
Är det basen som sitter i i6?
Var hittar man mätningar och övrig data?
Är det verifierat på flera exemplar?Naqref skrev:AndersD skrev:celef skrev:elementet som bygger på vifa p17wj
Data är i princip som för vifa-elementet men frekvensgången är betydligt rakare uppåt i frekvens. Tyvärr så stelnar kantupphängningen lite för snabbt på Ino-elementet så jag skulle inte köra det till något annat än som mellanregister.
MagnusÖstberg skrev:Är det verifierat på flera exemplar?Naqref skrev:AndersD skrev:celef skrev:elementet som bygger på vifa p17wj
Data är i princip som för vifa-elementet men frekvensgången är betydligt rakare uppåt i frekvens. Tyvärr så stelnar kantupphängningen lite för snabbt på Ino-elementet så jag skulle inte köra det till något annat än som mellanregister.
Naqref skrev:MagnusÖstberg skrev:Är det verifierat på flera exemplar?Naqref skrev:AndersD skrev:celef skrev:elementet som bygger på vifa p17wj
Ja.
MagnusÖstberg skrev:Ja, det sitter bla i PR18/PR24/pi25/i6/i5
LTS-elementet ser jag däremot verkligen som ett mellanregisterelement. Ett grymt sådant dessutom.
MagnusÖstberg skrev:B67 är grymt där också!
Används bla här:
http://www.og-engineering.se/Loudspeaker.aspx
Du gör så trevliga grejjer, men du bor väl på tok för långt från Stockholm för att du skulle ha nytta av att låna ett par B67 och se om de passade dig?
Edit: Såg att du fanns i Lund, kommer förbi där 18 januari om du kan vänta?
celef skrev:...ett element som jag tycker ser lite snäll ut på pappret är s-s discovery 18w4424, jag har bara provat 8ohms varianten men den var ingen höjdare, inte då, väldigt mjuk och vek kon och hård upphängning
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster