Moderator: Redaktörer
Detaljeratljud skrev:Då är man väl främst hänvisad till skåpmodeller, väl. I mitt tycke ruggiga, visdt det finns en del där också. Men Diy-ade jag sett har nog uteslutande handlat om skåp med tveksam finish.
Detaljeratljud skrev:Hur många har en verkstad hemma? Diy-modellerna brukar äl mest bli i MDF, eller ombyggda Ikea-skåp. Eller hur?
Detaljeratljud skrev:Sorry Eksund, att jag kom in och sabbade tråden. Men du har väl nästintill fått full täckning av saker att ta hänsyn till inledningsvis.
Men undrar över pkt nr 3. Vad du avser med el ( numera 230 V) fast i möbeln. Du får inte göra en fast el-installation i möbeln. Men du avsåg antagligen någon form av förlängningsdosa e.dyl.
Glöm inte att uppdatera punktlistan inledningsvis, kan nog vara till hjälp för andra.
S skrev:Detaljeratljud skrev:Sorry Eksund, att jag kom in och sabbade tråden. Men du har väl nästintill fått full täckning av saker att ta hänsyn till inledningsvis.
Men undrar över pkt nr 3. Vad du avser med el ( numera 230 V) fast i möbeln. Du får inte göra en fast el-installation i möbeln. Men du avsåg antagligen någon form av förlängningsdosa e.dyl.
Glöm inte att uppdatera punktlistan inledningsvis, kan nog vara till hjälp för andra.
Jävlar va du va petig då![]()
Detaljeratljud skrev:Det finns ju höga också. Satt nyss och tittade på Schroers & Schroers t.ex. 810 mm höga.
http://www.schroers.de/PDF/Schroers_Broschuere_S16-17.pdf#view=FitB
smile skrev:Men om monterar fasta uttag i bänken men ansluter dessa med en lös kabel med stickpropp så borde väl inte det ses som en fast installation?
adzer skrev:Så länge som bänken kopplas med en stickpropp i väggen så är det nog inga problem.
Bill50x skrev:Jo, det är det när man själv kopplar in uttag i en slinga, en slinga där man kan förväxla jord, nolla och ledande. Risken är att en ansluten apparat får ström i höljet - och det är inge bra....
/ B
Användare som besöker denna kategori: smile och 9 gäster