Moderator: Redaktörer
Ola-68 tycker inte de fungerade bra för honom delade högre än 120Hz.KarlXII skrev:Bremen..
paa skrev:Skulle kanske L26ROY funka till 1 kHz, eller pX-basen?
This cone makes the loudspeaker free from resonances
in a very wide frequency range, so
the use of this driver is not limited to a subwoofer.
It will even perform extremely well in
a 3-way speaker. The cone break-up starts at
about 2.5 kHz, so a crossover frequency up to
500Hz should be possible with a passive filter.
MagnusÖstberg skrev:Och om den verkligen kan monteras så som du tänkt kanske?
Bara löst spånande. Det är ju lätt för dig att cadda in måtten.paa skrev:MagnusÖstberg skrev:Och om den verkligen kan monteras så som du tänkt kanske?
Hur menar du, är magneten för stor, eller ser du något annat problem?
MagnusÖstberg skrev:Tänkte mer på snedställda placeringer i vinkel nedåt-framåt och tung kon.
Alexi skrev:Fast TD12M är ingen höjdare mellan 20-80Hz...
paa skrev:För att foamkant inte har obegränsad livslängd, och för att faspluggar brukar ge luftbrus från talspolegapet när man använder sådana element i basområdet. Ungefär som en läcka i lådan.
paa skrev:För att foamkant inte har obegränsad livslängd, och för att faspluggar brukar ge luftbrus från talspolegapet när man använder sådana element i basområdet. Ungefär som en läcka i lådan.
Kraniet skrev:varför ska det delas så högt förresten? Lite ovanligt högt kan jag tycka.
Aerob skrev:paa skrev:För att foamkant inte har obegränsad livslängd, och för att faspluggar brukar ge luftbrus från talspolegapet när man använder sådana element i basområdet. Ungefär som en läcka i lådan.
Fast är inte båda dessa påståenden lite föråldrade? Vad jag har läst så har moderna skumkanter inte dom problem som dom äldre hade, skumkanter nu för tiden är coatade med UV-skydd som gör dom lika tåliga som en upphängning av gummi. ...
Nåväl, valet är ju så klart helt fritt, jag ville bara säg att din uppfattning kanske inte helt överensstämmer med verkligheten längre.
Kraniet skrev:varför ska det delas så högt förresten? Lite ovanligt högt kan jag tycka.
Användare som besöker denna kategori: smile och 9 gäster