Har ni någon aning om något sådant finns att köpa någonstans?
Det verkar vara väldigt låg densitet på det och det är helt omöjligt att hitta i eu.
I Australien finns det gott om det, likaså i USA men här, verkar det inte finnas..
Om ni inte vet ett ställe där det finns, vet ni vad för något liknande man ersätta det med?
Har för mig jag sett här på forat en lista med olika densiteter på olika material som är vanliga att använda.
Detta ska användas till mina Elsinore högtalare jag bygger. Håller på att ta fram gjutform just nu så jag sen kan gjuta WGn i kolfiber/epoxi så det blir stabilt och snyggt. DEssa WGs kommer senare att säljas till andra intressanta
Om ni inte vet vilka högtalarna är, sök på Elsinore diy på nätet.
Hundratals som byggt dom i staterna, europa och i Australien där konstruktören bor.
Verkar vara ett par riktigt välgenomtänkta högtalare. När mina är klara vill jag testa dom mot någon av Inos värre typ i32 och jämföra.
Elsie är byggda för minimal dynamisk kompression, minimum fas och diverse andra mycket väl genomtänkta saker jag inte har i huvudet kl 3 på natten
Hoppas ni kan hjälpa mig hitta ett vettigt dämpmaterial jag lätt kan få tag på. Får jag bara tag i densiteten på fårull och polyester så kan jag väl tänka mig att använda glasfiber om det skulle fungera.
Mina ELsies blir lite förändrade då org port är den som stryper först.
Antingen kör jag med 2-3 9cm portar till fast helst skulle jag vilja ha i en 12-14cm port som mynnar i botten av lådan.
Då hade jag även kunnat göra en sjukt snygg fot i kolfiber som riktar flödet lika åt alla håll.