Moderator: Redaktörer
talibankocken skrev:Master/slav grendosa?
talibankocken skrev:Det finns ingen USB utgång eller remote ut så det kan styra ett relä eller liknande?
Maccis skrev:Finns det inte sådanahär trådlösa strömbrytare du pluggar i vägguttaget och sedan apparaten. Som kan styras av multifjärr typ Harmony-serien.
tvett skrev:Bra ide med ett bleck, ökad massa, men också ökad yta för luften att kunna värma.
Vad kan man använda den där serieporten på projektorn till? Vad är det för projektor?
Enda rätta är väl att låta projen vara master så att allt annat stängs av när projen dör.
tvett skrev:Fläktkontrollers för datorer kan nog ha termostatfunktioner och sköta 3-4 fläktar.
http://dx.com/p/5-25-pc-front-panel-lcd ... larm-15666
tvett skrev:Fläktkontrollers för datorer kan nog ha termostatfunktioner och sköta 3-4 fläktar.
http://dx.com/p/5-25-pc-front-panel-lcd ... larm-15666
Morgan skrev:Jag vet faktiskt inte vad rs-232-porten är till för. Kanske kan man koppla in sig där för att uppdatera logiken? Eller ta emot fjärrkommandon, om man inte har fri sikt med IR?
Det är en Hitachi med 720p-upplösning från 2003-2004 eller något i den stilen. Fick den till skänks av AdHoc, och den har förstås inte den allra bästa upplösningen och svärtan jämfört med dagens toppmodeller, men å andra sidan en fin optik med generös lens-shift och zoom. Modellbeteckning kan jag inte utantill, och jag är för lat för att skruva upp boxen nu
Klart de skall gå 30s efteråt!-Palle- skrev:Jag vet att du ville att fläktarna skulle sluta så fort du slog av projektorn, men kan det inte vara bra att vädra ut all varmluft från hushboxen innan fläktarna slår ifrån?
Adhoc skrev:Kommer jag ihåg rätt har projjen (Hitachi PJ100) ett standbyläge som drar några pyttewatt. För att slå ifrån den helt finns det en manuell knapp (så funkar nuvarande projjen jag har i alla fall). Jag kanske kommer ihåg fel men det är ju än så länge enkelt för dig att kolla. Eventuellt, om du har otur, räcker pyttewatten för att driva slavuttagen i grendosan.
Adhoc skrev:Elmwoodtermostaten i länken är inte idealisk då den har brytande funktion (nc = normally closed). För att undvika mellanliggande växlande relä mot datorfläktarna ska du ha en som är slutande (no = normally open), finns sådana också.
Användare som besöker denna kategori: smile och 9 gäster