Moderator: Redaktörer
carpelux skrev:Det är ju omöjligt att felsöka över nätet, särskilt om du inte har koll på elektronik och kan ställa exakta och adekvata frågor.
Men till att börja med bör du göra följande: öppna upp och gör en okulärbesiktning efter uppenbara fel som brända säkringar, trasiga komponenter och möjligen svullna / läckande kondensatorer.
Sen bör du också leta upp elschema för att kunna ha en rimlig chans att felsöka på ett vettigt sätt.
Hittar du något så ta ett skarpt foto på det du mistänker så får du säkert hjälp.
PerStromgren skrev:Det låter märkligt, det du säger om det funkar med digital signal. Menar du att du får ljud ut på högtalarutgångarna då du matar förstärkaren med en digital signal, men bara i hörlurar du kör analog ingång? Men jag missuppfattade dig nog.
UrSv skrev:Högtalarutgånegn på AVR300 sitter direkt på utgången för högtalare såvitt jag förstår. Dessutom efter reläerna. Jag skulle börja med att kolla brytaren som sitter i högtalarjacket för glapp.
PerStromgren skrev:UrSv skrev:Högtalarutgånegn på AVR300 sitter direkt på utgången för högtalare såvitt jag förstår. Dessutom efter reläerna. Jag skulle börja med att kolla brytaren som sitter i högtalarjacket för glapp.
Är det säkert att det inte skulle vara "hörlurs-" på ett par ställen där?
UrSv skrev:Hörlursutgången på AVR300 sitter direkt på utgången för högtalare såvitt jag förstår. Dessutom efter reläerna. Jag skulle börja med att kolla brytaren som sitter i hörlursjacket för glapp.
Servicemanual AVR300
Användarmanual AVR300
Användare som besöker denna kategori: smile och 10 gäster