Moderator: Redaktörer
flathead skrev:Kikar man närmare på bilderna så är det nog 32uF/500V det ska vara som första konding.
flathead skrev:Dessutom har man lagt ett NTC motstånd i serie med likriktar röret för att skona det vid uppstart.
flathead skrev:Den som moddat har tagit bort motståndet mellan signaljord och skyddsjord och ersatt det med bara en större konding.
Detta gör att signaljorden flyter och du kan ha allt mellan 0 och full anodspänning på både signal och högtalarkontakter vid riktig otur.
Inte särskilt säkert.
chrnee skrev:flathead skrev:Den som moddat har tagit bort motståndet mellan signaljord och skyddsjord och ersatt det med bara en större konding.
Detta gör att signaljorden flyter och du kan ha allt mellan 0 och full anodspänning på både signal och högtalarkontakter vid riktig otur.
Inte särskilt säkert.
Suck... Hade jag vetat detta hade jag aldrig köpt dem men kunde aldrig tro att det fanns människor som modifierade slutsteg i den här prisklassen på det här sättet.. Folk som köper Quad brukar veta vad de köper och vara nöjda med hur det låter.
Jag skulle bli mycket tacksam om du kunde tala om för mig hur jag ska göra för att "få det rätt" och framförallt säkert...
chrnee skrev:Sedan sitter det ju en bunt (4 st) parallella ryska PIO-kondingar på signalsidan också 0,22 uf vardera. Ger 0,44 UF på "C 3" och "C 4". Antar att det funkar som det är. Original är det två filmkondensatorer på 0,47 uf vardera.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster