Jag är mitt uppe i lite basbyggen 2 lådor på 191liter/st till mig själv och 2 lådor på 100liter/st till kompisen. Kompisens lådor bestyckas med Eminence Lab 12.
Mina lådor skulle haft Dayton DVC385-88 element men dom såldes i dagarna monterad i mina rörsubbar jag byggt sen tidigare så nu jagar jag Dayton Titanic MKIV element få se om det går att få tag på inom rimlig tid eller om dom alls kommer säljas i Europa.
Utsatt budget till 2st element blir iaf max 6500kr.
Tips på element mottages

Det som finns att välja på i dagsläget är Titanic MKIII 15" och Dayton HF390 15" som går att beställa hem billigt inom Europa.
Men jag tycker inte någon utav dom blir riktigt "snygga" i 180liter där det ungefär kommer hamna efter stag, element och moff som ni kallar de

Jag mottager gärna åsikter om förbättringar på stagning spontant kanske det skulle varit en pinne kvar mellan topp och botten på fönsterstaget?
En aktuell frågeställning är val av dämpmaterial och mängd? hittade en klistrad tråd här på faktiskt men jag vet inte om jag blev klokare
Acoustic ULL från hifikit
Ikea madrass som nämns i tråden
eller Ecobatt glasmineralull som jag klämt på i våran lokala byggbutik
Förstår att det finns en skillnad på dämpning om det är slutet eller portat men i detta fall är både och men jag tänker att iom att lådan är såpass stor utifrån elementet så krävs det inte att jag proppar lådan vilket man hade gjort om det var en mindre låda som man normalt sett bygger för slutet.
Byggtråd
Bildgalleriet
Ny på det här med DIY men försöker suga åt mig så mycket kunskap jag kan nu när jag fått upp intresset för de till och med lite tankar på att ersätta mitt surround med något välbyggt vägghängt i samma design som mina subbar. Fast frågan är om det går att bygga något vettigt som spelar bättre för billigare peng än mina M&K MP-7or.