Moderator: Redaktörer
zartok skrev:Ohoy. Jag sitter och grunnar på en t-amp till mitt bygge. Detta eftersom min rotel bara levererat runt 60% av vad den kan pga signalstyrkan i min minidsp. Istället för att köra en starkare minidsp som säkert viskar mer så tänkte jag köra ett känsligare steg, en t-amp hade därför kunnat fungera perfekt!
Problemet är att den, liksom alla andra pa-steg tydligen låter som en dammsugare, och att man därför behöver göra the old switcharo med fläktarna. Detta går ju till inuke, men då ingen återförsäljare känner till input sensivitity på inuke så finns det ju risk att den inte heller kan arbeta som den ska.
Så, vet någon om det går att, på ett lätt sätt, byta fläktar till ett par tysta i t-ampen?
zartok skrev:Jag läste i en annan tråd att du satt inne på såna steg. Jag kommer dock bara ha ett sånt. Har du någon rekommendation på vilken tyst fläkt som ska anvåndas också? Hemskt gärna med en länk till fläkten, så jag får volten och storleken rätt![]()
Den kommer nog passa in fint på ino d3-centern, plus att den kan drivas fullt ut om jag skulle få för mig att spela över 90 db någon nång
zartok skrev:Saken är den att du inte har en aning om hur otroligt oteknisk och händigt handikappad jag är. Skulle du veta det skulle du aldrig drömma om att ens föreslå att jag ska fippla med något. Jag kan screwa up en kopp kaffe. Att jag fått ihop basarna, eller för den delen att jag öht har kunnat koppla ihop mitt hela system som har runt en halv kilometer sladd är ett smärre mirakel. Troligtvis har jag avverkat två-tre liv bara här
zartok skrev:Jag har en polare som brukar löda ihop små komponenter till datorer. Han kan fixa biffen med allt på planeten. Inkl mina fläktar. Jag rör inte skiten! *asg*
zartok skrev:Ohoy. Jag sitter och grunnar på en t-amp till mitt bygge. Detta eftersom min rotel bara levererat runt 60% av vad den kan pga signalstyrkan i min minidsp. Istället för att köra en starkare minidsp som säkert viskar mer så tänkte jag köra ett känsligare steg, en t-amp hade därför kunnat fungera perfekt!
Problemet är att den, liksom alla andra pa-steg tydligen låter som en dammsugare, och att man därför behöver göra the old switcharo med fläktarna. Detta går ju till inuke, men då ingen återförsäljare känner till input sensivitity på inuke så finns det ju risk att den inte heller kan arbeta som den ska.
Så, vet någon om det går att, på ett lätt sätt, byta fläktar till ett par tysta i t-ampen?
Johannes skrev:Bytte Fläktar i mina bägge the t.amp steg. Är jätte lätt. Man behöver inte leja bort det jobbet.
Och det är en brutal skillnad. Dom är inprincip tysta nu.
Användare som besöker denna kategori: mawes och 12 gäster