Ja, det var väl inte så dumt, tillåt mig att sno idén
Nu har jag ju lite utrymmesproblem i min bänk och de där tangential-fläktarna verkar nice. Hittade dem på ELFA till och med, men där kostar de 700 spänn styck. med tull och moms från US (Ebay) så blir det lite mindre, men hittade dem i Tyskland också för lite mindre pengar. Blir nog ett provbygge med vanliga fläktar trots allt för att det är kul. Har ni fler idéer så bara in med dem. Jag uppdaterade min byggtråd med bilder så nu kan ni se hur det kommer se ut också. Toppskivan kommer gå ända in till väggen, men den innersta skivan blir lös så att man kan ta loss den och pilla med kablar och annat utan att behöva flytta runt på stärkare och sånt.
Ett alternativ som jag funderade på var att sätta fläktar i botten som blåser genom förstärkaren men jag tror mest att man sprider värmen då istället för att transportera ut den ut möbeln.
Ett annat alternativ var att sätta en fläkt i vardera skiljevägg som blåste inåt - luften skulle då gå in på sidofacken och ut genom mitten, men då jag behöver skruva hela möbeln i reglarna på väggen så kom det konstruktionsskruv i vägen (i skiljeväggarna)
Förtydande: Jag kommer alltså endast behöva ha fläktarrangemang i mittfacket.
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=1596275#1596275