Frågor angående basmodul

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Borgaren

Frågor angående basmodul

Inläggav Borgaren » 2005-03-18 01:31

Hejsan alle glada!!
Jag är lite av amatör, men tycker detta är barnsligt kul !!
Jag behöver lite hjälp och synpunkter. Jag halkade på ett banan skal in på hififorumet:s sida. Lusläste genast allt och beslöt mig för att bygga eget. Det klara valet var ju då hfsl-1.
Nu är det så att jag ska bygga mig en subb oxå, men hittade inget som verkade tillräckligt välbeprövatför att det skulle vara omöjligt att misslyckas för en nybyggare.
Tills jag fick tag i Ino:s produktkatalog. Vilken läsning :)

Vilket ger mig ett dilemma och några dumma frågor. Ställer dom här eftersom ni verkar ha bättre koll på Ingvars grejer!

Kommer p-2 / x-2 att intergrera lika väl med hfsl som PiP?
Som jag förstått så är det mkt svårt just på hfsl.....

Jag vill oxå ha ett cr8, kan man köra både lfe och två kanal samtidigt? Är det isf bra?

Går p-2 tillräckligt djupt med kraft för hemmabio/basgungig musik? Jag älskar låga toner!! Kanske ska jag satsa på x-2? Vad tycker ni?
Storleken talar dock lite emot x-2.

Slutligen en lite känslig fråga, förlåt herr Engeholm om du läser..
Vad tycker ni om hfsl-1 vs PiP ???
Jag har inte hört PiP själv, men Gud vet att mina Hfsl vart dyrare 8O Defenitivt filterna.

Men helheten omkring PiP med basmodulerna, aktiva filter, och bakkanaler är mkt positivt för en som inte är elektronik ingejör!!
Ska jag kanske överväga ett byte? Antar att det är bäst att provlyssna iallafall!!
// Mr frågvis

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2005-03-18 11:29

Det finns väl för vissa ett nöje i att ha byggt någonting själv också !! :D
NN

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Re: Frågor angående basmodul

Inläggav Naqref » 2005-03-18 11:37

Borgaren skrev:Kommer p-2 / x-2 att intergrera lika väl med hfsl som PiP?
Som jag förstått så är det mkt svårt just på hfsl.....