Moderator: Redaktörer
paa skrev:Vad tror du att det kan vara för lack på formplyfan? Jag skulle nog gissa på någon polyuretan-lack. I så fall är väl PU-lim givet?
Edit, jag hittade en uppgift om fenolfilm. Då kanske fenolhartslim (Cascofen) vore grejen? Skikten i plywooden är väl också limmat med sådant?
paa skrev:PL400 tror jag inte på. Men det som alltid funkar är ju epoxi.
Aerob skrev:Inte ett svar på din fråga utan istället en fråga från mig; varför just formplywood?
Fjonkalicious skrev:Aerob skrev:Inte ett svar på din fråga utan istället en fråga från mig; varför just formplywood?
Jag håller på att smälla ihop ett provhorn i form av synergyhorn.
En av anledningarna var att jag ville ha en slät yta inne i hornet.
En annan något viktigare anledning var att jag hade en massa spill av det materialet lite här och var. Så det var gratis.
Ibland kan jag tycka att formplywood är lite fint också men det blir nog MDF sedan känns det som.
Glebster skrev:Fjonkalicious skrev:Aerob skrev:Inte ett svar på din fråga utan istället en fråga från mig; varför just formplywood?
Jag håller på att smälla ihop ett provhorn i form av synergyhorn.
En av anledningarna var att jag ville ha en slät yta inne i hornet.
En annan något viktigare anledning var att jag hade en massa spill av det materialet lite här och var. Så det var gratis.
Ibland kan jag tycka att formplywood är lite fint också men det blir nog MDF sedan känns det som.
Funka limmet?
Glebster skrev:Ja, det hade några år på nacken men till en testlåda duger det förhoppningsvis.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster