Personligen tycker jag AI800 är en mindre lyckad konstruktion. Så många lågfrekvenspoler och ingen kompensering för det. Nog om det.
Det går bra att parallellkoppla slutrör men jag skulle inte köra mer än 2 par parallellt pga problem med matchningen samt stor risk för parasitoscilleringar på höga frekvenser. Vill du ha mer än 100W skulle jag välja ett bättre rör som 6550 som ger 60W per par vid 475-500V anodspänning i klass AB1 och fix bias. 4 i parallell ger då c:a 120W vilket är vad 8 st EL34 skulle ge.
Transformatorns primärimpedans följer ohms lag så vid dubblering av utgångsrören halverar man impedansen om arbetspunkten per rör är densamma.
Drivsteget kommer att se dubbla kapacitansen vilket dubblar behovet av ström vid transienter. Man klarar det bäst med en extra katodföljare mellan drivsteg och slutrör men med bra design kan en triod i ECC82-klass utan vidare klara 4 rör. Den koppling som är i AI800 är jag tveksam till om det orkar.
Slutrören parallellkopplas genom att de delar kondensator + gallerläcka men har egna seriemotstånd till styrgaller, gallerläckan ska halveras i värde. De har egna motstånd till skärmgaller. De rör som sitter längst bort från transformatorn får en liten drossel på c:a 1uH i serie med anod. Varje rör har antingen sin egen katodbias eller fix sådan från negativ källa (tätlinda 10-15 varv emaljerad koppartråd på ett 6mm borr). Alla 4 rör bör vara nogrannt matchade, kravet är högre vid parallellkoppling. Åtminstone ska de 2 rören på samma sida vara matchade även om autobias inte normalt ställer så höga krav på matchning.
Jag skulle kunna rekommendera min HFTA som grund för vad du vill ha men den är inte 100% färdig ännu. HFTA hittar du på:
http://crude.mine.nu/hfta.html