Hej.
Har nu byggt ihop en tham15 bestyckad med ett B&C 15PS100. Denna drivs sedan av ett ep4000.
Till en början var tanken att köra försteg--minidsp--rotel--ep4000, toppar på rotel och basen på ep steget.
Efter att ha fått hjälp med att få allt på sin rätta plats och grundinställningar så märkte jag att basen spelar väldigt lågt mot topparna,
händer inte mycket men den spelar och låter i alla fall. En tankte från en annan medlem var att minidspn klippte för tidigt för ep steget.
Jag provade att köra thamen försteg--ep4000-tham15 och spela lite sinustoner men det händer inte så värst mycket så heller. imponeras inte alls.
Visst så skorrade rutorna till lite när man öste på men finns liksom inget tryck i det. Började fundera på rummet om det tog död på all bas som finns.
Testade sen att köra basen till rotelsteget men det var samma visa där.
Provade även att spela basen open air, och låter som väntat, trycklöst men den rör sig.
har inte koll på hur långt en PA bas slår som mest men var uppe i någon cm när det började slå igenom.
Har även här provat med både rotel och ep steget med samma resultat.
Testade att koppla in en pioneer 10" bilsub till båda stegen för att se hur det lät. men det är i princip samma ljud där, dock förstår jag om det låter kasst från en lite portad låda anpassad för bil som inte var spciellt väluträknad ens där. Även mycket slag på basen
så finns det inget tryck. har provat 10an i ett mindre rum där jag upplevde samma trycklöshet, hörnet diagonal mot basen brummade det dock mer.
Kan det vara rummet som tar död på allt ljud eller är det fel på grejerna? går det mäta sig till något?
Har kört med rotel försteg som sitter efter ipaden som spelar genom spotify. Denna kombo med Rotel rc972 och rb980x har tidigare gjort en rätt kass kombo; basväg
Att kombinera en gammal 80-tal NAD och låta den agera försteg till RB980x slutsteget har gett bas så sjukt mycket mer tryck i basen.
Hade det i bakhuvudet och provade därför att köra utan försteget och rakt från ipaden men det blev samma fattiga ljud av det.
Skulle bli så glad av den som löser denna soppa. utan att ha stenkoll köpte jag bas, steg och minidsp för att jag har blivit så sugen på att bygga låda själv.
Är så ledsen när jag inte får det att gå ihop sig, ville bara spela på och få höra hur thamlådan kan låta och vara glad!