Vilka snickare kan bygga kabinett?

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Danne2

Vilka snickare kan bygga kabinett?

Inläggav Danne2 » 2014-06-17 10:43

Hej

Letar snickare som kan bygga kabinett, i mitt fall för subbas, ett snickeri som kan få en ritning och klarar av att följa den och såga och fräsa ut det som behövs i tex. MDF.
Sen i mitt fall tänkte jag själv montera ihop MDF skivorna, element, förstärkare och måla själv. Så egentlig kunskap om högtalare kanske inte behövs av snickaren? men det kanske underlättar om de gjort såna jobb förr.

Lista gärna de ni vet i mellan sverige. Eller i hela sverige, det är kanske andra som kan vara intresserade. Gärna med Namn, Ort, Hemsida, Telefonnr,.. och om ni har vetskap om de lyckats göra såna här jobb på ett bra sätt.

Tack

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Re: Vilka snickare kan bygga kabinett?

Inläggav RogerGustavsson » 2014-06-17 11:07

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2014-06-17 12:43

Du skriver att du vill hitta en snickare som kan bygga kabinettet åt dig, men sedan skriver du att du ska montera ihop mdf-bitarna själv? Du letar alltså efter någon som kan såga upp ett gäng skivor efter givna mått? Det bör varenda snickeri klara av, till och med en del av brädgårdarna har såpass hög precision att dom fixar det åt dig.

Summer Passing

Danne2

Inläggav Danne2 » 2014-06-17 13:48

Aerob skrev:Du skriver att du vill hitta en snickare som kan bygga kabinettet åt dig, men sedan skriver du att du ska montera ihop mdf-bitarna själv? Du letar alltså efter någon som kan såga upp ett gäng skivor efter givna mått? Det bör varenda snickeri klara av, till och med en del av brädgårdarna har såpass hög precision att dom fixar det åt dig.

Jo man kan tycka det, håller med. Men urfräsningen av elementen, och nedfasningen av dessa verkar de tycka är svårt eller tar tid (av de jag pratat med), tror för att de oftast bara jobbar med raka snitt och sågar mest.
Men det bör vara som du säger, och tips på snickeri som gör detta utan problem och bra resultat är då av intresse, så slipper jag fortsätta ringa runt. Eftersom det i mitt fall rör sig om 2st kabinett så är det väl inte överdrivet intresserade, det är ju inget stort jobb.

Dock är jag absolut intresserad av de som sätter ihop kabinettet också, allt beror ju i slutändan på pris.. men lite färg och skruva element+stärkare vill jag göra själv.

Tack för svar.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2014-06-17 14:13

Men kolla upp de som Roger tipsar om.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Danne2

Inläggav Danne2 » 2014-06-17 14:41

Bill50x skrev:Men kolla upp de som Roger tipsar om.

/ B

Klart jag ska. Men det kan ju finnas fler bra. Som andra kan vara intresserad av också.
Så fler tips mottages ändå tacksamt.

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2014-06-17 15:00

Har du letat själv?
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2014-06-17 15:05

Problemet är att jobbet är för litet, det finns inga pengar i det. Bästa är att hitta någon enmansfirma, hobbysnickare eller liknande. Kanske någon på faktiskt i dina trakter kan göra det åt dig för en liten slant?

Summer Passing

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2014-06-17 15:15

Det är ganska vanligt att hantverkare hjälper varandra, att de anlitar någon som gör just det de själva inte gör eller saknar utrustning. Jag brukar anlita två inredningssnickare på min hemmafront och de låter en tredje ta hand om NC-fräsandet. Även min granne i metallbranschen gör på liknande sätt. Hantverkare med lite yrkeserfarenhet har ofta byggt upp ett kontaktnät.

Danne2

Inläggav Danne2 » 2014-06-22 08:23

RogerGustavsson skrev:http://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?f=16&t=57892

Tack för tipset, ska kolla upp det.
Och ska kolla med lite fler lokala mindre snickerier, om de har några kontakter.

Återgå till DIY-forum