ut askan och in i elden, jag ska outa mitt senaste projekt här också.
jag känner hela tiden att jag vill fortsätta med hobbyn, så därför så ska jag ge mig på det här mycket udda och spännande projektet trots att mina nya frontar är vansinnigt funktionella, minst sagt. det här är tänkt att göras för att jag tycker att det är kul att hålla på med ljud och sånt. det är till och med osäkert idag om dom kommer att användas i biorummet eller om dom kommer att bli spelhögtalare. jag får se vad som passar bäst så att säga :)
nåväl, här på faktiskt så ska det mycket till innan man är först med något, och luminous har ju redan byggt ett par. jag har lusläst det han skrivit och tror mig ha fått lite tips och liknande från honom, indirekt. jag misstänker att jag kommer att kunna få mycket hjälp från folk här på forumet om jag skulle behöva det. annars så står det mesta i instruktionsboken, vilket är väldigt tacksamt.
dock så ska jag säga att det här inte kommer bli ett snabbt projekt. ingen f5 pumpning. först så gäller det att få hem högtalarna. datumet för när parts express skulle få in dom har skjutits fram en gång för ett par dagar sen och nu så står det att dom inte vet ett nytt leveransdatum. jag tror att det hela har att göra med kvalitetsproblemen som luminous tyvärr fått uppleva. jag tror att dom vill säkerställa elementen så att dom fungerar som dom ska och håller för användande. men igen, det är vad jag TROR, och absolut inte känner till.
jag har i alla fall minidsp att dela med, så det blir inga problem. sen har jag nog förstärkare så det räcker också.
så, nu spelar vi the waiting game.
utöver detta så kommer jag att ha fullt upp med både skola och arbete, så det kommer att bli tufft att hinna med högtalarna, det är ytterligare en anledning till att högtalaren kommer att ta tid. det är leveransproblem och jag kan inte arbeta så mycket med den när den väl kommit då jag har väldigt ont om tid. men men, jag har då ingen brådska.
en sak som jag kommer att göra är att ta många bilder i alla fall. jag vet själv hur jag slaviskt följt luminous tråd och blivit glad över bilder, så direkt jag har gjort något så ska jag fotografera och dokumentera det.
när högtalaren är klar så är alla på forumet naturligtvis varmt välkomna att besöka mig "uppe" i umeå på provlyssning :)
hade gottmos och håll tummarna på att sakerna dyker upp nästa månad.