Tack för alla åsikter, erfarenheter och svar!
Moderator: Redaktörer
jonas_t_a skrev:Hej! Om man tänkt sig att i ett 3-vagssystem placera basen på någon annan sida än just fronten bör man kanske se till att dela så att man får en bas som i princip uteslutande spelar bastoner och se till att mellanregistret spelar en del av det som i en traditionell 3-vägslåda spelas av basen? Har vi några tankar här? Vart bör man dela för att få en känsla av en komplett ljudupplevelse? En baslåda går ju ofta innan 200hz tex? Sett flera massproducerade exempel med basen på sidan eller botten som delar vid rätt olika frekvenser och det kan ju så klart spela stor roll vilken total sammansättning av komponenter man pratar om men ville ändå hör om lite åsikter?!
Tack för alla åsikter, erfarenheter och svar!
Fostex skrev:300 Hz? I så fall är min hörsel omänsklig, för jag riktningsbestämmer lägre frekvenser än så...
Perfector skrev:Allt under 300 Hz har så lång våglängd att det i praktiken är omöjligt att bedöma varifrån ljudet kommer.
Av det kan du räkna ut var du helst vill dela under 300 Hz.
Komorok skrev:Fostex skrev:300 Hz? I så fall är min hörsel omänsklig, för jag riktningsbestämmer lägre frekvenser än så...
Delar dina upplevelser.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 11 gäster