Vet inte om detta är rätt ställe men jag förmodar att någon flyttar tråden annars

Kort histora om vårat musik intresse.
Mitt började intresse för ljud har väl alltid funnits eftersom min far hade riktigt bra grejor både hemma och i bil från jag föddes.
Min resa som jag kommer ihåg var i 7års åldern när jag började bygga "högtalare" i kartoner med gamla element som farsan fixade, och ett antal kartongbyggen senare så i 13års åldern så började det Dj as och allt var det innebar,
framförallt var det bra ljud vi skulle ha

Vid 16års ålder så tyckte farsan att vi skulle besöka en gammal skolkamrat till honom som farsan köpt sina högtalare av i början på 70talet. Så farsan, jag och min polare och tillika DJ vän åkte ner till Roger Sperrling i Horn.
Väl därifrån åkte vi med 4st 15" tums fostex basar som vi använde i vår rigg och som var ganska grymma, i alla fall på den tiden.
Vid 18års åldern så började bilintresset och ljudet i denna börja bli mer intressant och mkt av våra DJ prylar började hamna i bilen på något konstigt vis

Vi for i alla fall till Sperrling igen och ville köpa element en gång till, fast nu till bilen. Men då blev det kalla handen och han påpeka att i bil går det fasen inte bygga bra ljud och " typ " vägrade sälja något

Gjorde en hel del bra ljudbyggen i bil men alltid när man kom hem och "lånade" farsans gamla hemmarigg så spelade det ju bra mkt bättre fast grejorna var då ca 20år.
Därefter blev det mer ljud i bil, brudar och bärs under några år tills jag köpte hus och började känna den lääääängtan efter att bygga eget ljud hemma.
Började då umgås med en kille (Daniel) genom en gemensam vän som också älskar ljud, väl där så fick jag plocka av farsan gamla rigg till morsan stora glädje

Där satt vi och poppade timmar efter timmar med dom gamla relikerna, polaren köpte samtidigt en ganska fet rigg han också men det spelade ju aldrig lika bra hos honom fast han hade nya bra grejor.
Men vi fann ändå var det var vi upplevde "fel" och det var "det" digitala som vi inte gillade.
Så för ca 9år sedan så började vi leta och insåg att vi skulle kika närmare på rörförstärkare och framförallt skulle vi ha en nätdel som klarar av att leverera
Så tanken är att visa lite bilder på byggen som vi gjort genom åren och dom kommer uppdateras med mer info vartefter.
Värt att tillägga är vi tom etsade våra egna kretskort i början, även dom dubbelsidiga