Moderator: Redaktörer
Jax skrev:Ger väl lite idéer i alla fall. Översta skivan är en skärbräda från K-rauta. Stängerna är M20.
n3mmr skrev:Är det standardgrejer som sticker ner övet M20-axlarna från skärbrädan?
Vad är det???
Fötterna syns inte. hur är dom gjorda??
Stagar du nåt mer än vad som följer av hyllornas stagningseffekt?
Rydberg skrev:
Racket är byggt av 60 millimeters rör med 2 mm gods (tror jag). Sedan är det ihopsvettsat med vinkeljärn. Glasskivorna är ganska stora 500*500 mm och racket står på 3 svarvade koner (60 mm längst upp 60 grader) i syrafast stål som även går in i rören ca 30 mm. Rören har jag fyllt med blästersand.
Var noggran när jag tillverkade den, benen skiljer högst nån millimeter och med tanke på att det bara är tre ben står den alltid stabilt. Har man ojämt gol kan man ju palla upp med små metallbrickor.n3mmr skrev:Tjusigt! Hur gör du för att få den i våg?
Style skrev:naqref har ju det överlägset coolaste racket
Naqref™ skrev:Style skrev:naqref har ju det överlägset coolaste racket
Tackar!
n3mmr skrev:
iofs, jo, och lite avis är jag. Mne det tar väldigt mycket extra plats vid sidan, gör det inte?
BYL, ett par frågor, A E: för att det ska bli stabilt skall man då i varje hörnskarv (där tre pinnar möts) skruva varje pinne i var och en av de två andra? Så den fogas av triangelförband?
Samt, vad är det för lacker och är det trä eller metall?
(Tänkt svar: "AE??? Vilken AE???)
Audix skrev:Du har väl läst igenom http://www.tnt-audio.com/clinica/diyracks.html ?
Naqref™ skrev:n3mmr skrev:
iofs, jo, och lite avis är jag. Mne det tar väldigt mycket extra plats vid sidan, gör det inte?
BYL, ett par frågor, A E: för att det ska bli stabilt skall man då i varje hörnskarv (där tre pinnar möts) skruva varje pinne i var och en av de två andra? Så den fogas av triangelförband?
Samt, vad är det för lacker och är det trä eller metall?
(Tänkt svar: "AE??? Vilken AE???)
12cm extra på varje sida. Plugg i två av pinnarna och lim räcker. Vanlig sprej-lack. Trä (furu 30x30mm).
Jag <- AE
n3mmr skrev:Plugg i tre går nog inte, om det ska vara dolt.
PekkaJohansson skrev:Jag hade exakt ett sådant litet rack som du efterfrågar, med justerbart avstånd mellan hyllorna dessutom - men som åkte till tippen i brist på människor som ville hämta när jag bjöd ut det gratis...
Med vänlig hälsning
Pekka
Edit: ...alltså byggt enligt samma princip som racket ovan, men mindre...
avr7000 skrev:
Oxå gängstänger men dolda i rör...
/Stefan
dimitri skrev:i:
"Det här med gäng-stänger och genomborrade hyllplan, när började man med det ?
Trodde jag var först när jag gjorde mina för 10 år sedan, men..."
Äldsta publikation? Original?
http://www.tnt-audio.com/clinica/flexye.html
Dimitri
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 57 gäster