PerStromgren skrev:Kung_Helmer skrev:Hej jag har just byggt klart 2 diy subbar och blev lite biten av gör det själv grejen.
Så tänkte försöka att ge mig på att göra egna frontar i stil med rf-7an. Men har lite svårt att lista ut vad det är för element i dom.
Tänkte höra mig för här ifall det är någon som vet eller kan rekommendera vilka högtalare man skulle kunna använda.
Välkommen till faktiskt!
Att kopiera en kommersiell högtalare rakt av är inte alltid en bra idé. Ofta är det svårt att få tag i exakt de element som används och då faller hela idén med att använda en färdig konstruktion. Men du kanske inte tänkte kopiera en RF-7?
[ Bild ]
hade inte tänkt kopiera rakt av mest ta inspiration av rf7:an tänkte mest om det fanns oem kopior, just för att dom har så hög känslighet.
plus att jag gillar utseende på dom och gillar koppar färgen mot svart

men det är ju en världslig sak
Skulle vara ett bra lyft i vardagsrummet är svag för lite större högtalare men har inte riktigt så stora som typ cv dc-1515.
Tar gärna emot tips på andra högtalare av den lite rockigare typen som just klipsch då jag inte riktigt har sten koll på dom lite mera udda och inte lika mainstream högtalare.
eller element för den delen så jag kan bygga själv, men 10 tums element verkar inte vara det vanligaste DIY valet